My makeup collection | הצצה, טיפים ורעיונות לאחסון

27.4.17


כל מכורת איפור וטיפוח תגיד בפה מלא שאין הרבה דברים מהנים כמו הצצה לאוסף של בנות אחרות. משהו בשפע, במגוון ובצבעוניות גורם לנו ללטוש עיניים, לרייר ובעיקר להתרגש בצורה כמעט מעוררת גיחוך. בתור בחורה שגם אוהבת איפור וגם חולה על סדר וארגון, כל הזדמנות לשאוב השראה לעיצוב האוסף שלי היא סיבה למסיבה - ולכן חשבתי שהגיע הזמן להציג בפניכן מדגם מהאוסף האישי שלי, עם שני הסנטים שלי בנושא.

לפני שנצלול לגן העדן הפרטי שלי, חשוב לי להבהיר: אין לי שום כוונה להשוויץ או להתגאות בכמות האיפור שברשותי. לדעתי הוא שפוי מאוד יחסית לעובדה שאני בלוגרית פעילה, אבל גם אם הוא היה כפול ומשולש בגודלו עדיין לא הייתי מתביישת בכך. לא מעט עבודה הושקעה בבלוג הזה בשלוש השנים האחרונות, והמוצרים שנשלחים אליי מגיעים בזכות ולא בחסד :) 

למרות ובגלל זה, אני מקפידה לעשות declutter יסודי אחת לכמה שבועות בשביל למנוע הצפת מוצרים וחוסר במקום. מוצרים שאני לא אוהבת, לא מתאימים לגוון או סוג עורי או סתם דומים לאחרים שיש לי לרוב עוברים הלאה לחברות ומשפחה, ובכנות? זה הדבר המרכזי שעוזר לי לשמור על שפיות. כן כן, גם מי שמתה על ממתקים יכולה לסבול מבחילה מדי פעם... ובדיוק בגלל זה אני ממליצה לכולכן להפוך את זה להרגל שבשגרה ולנפות מתוך האוסף מוצרים מיותרים - ככה גם תחסכו מקום אחסון וגם לא "תאבדו" מוצרים מעולים בין הררי שטויות לא נחוצות. 



זו שידת האיפור שלי והפינה שבה אני מתאפרת. בכוונה בחרתי את הפינה המוארת ביותר בחדר, שאולי לא מצטלמת טוב כל כך (נאלצתי לכסות את החלון כדי שתראו משהו...) אבל משרתת נפלא את המטרה. אין כמו אור טבעי כשמתאפרים! הלב של פינת האיפור הוא שידת ה-Malm הקלאסית מאיקאה, שוודאי מוכרת לכל מי שארגון ואחסון הם בבת נפשה. יתרונותיה המרכזיים הם המראה המינימליסטי והגודל הנוח, אבל לי אישית תמיד מפריע מוגבלות המגירה להיפתח עד הסוף. את כל מה שלא נכנס במגירה אני מאחסנת בארגוניות אקריליק שקופות על גבי השידה/אדן החלון, לצד מגדל השפתונים, המראה המגדילה ואוסף המברשות שלי - שעל כולם ארחיב בהמשך.

כאשר מוצר חדש מגיע לסקירה הוא לא נכנס ישר לשידת האיפור שלי אלא עובר תהליך סינון קפדני - מוצרים חדשים לרוב ימתינו לתורם בשידת מגירות נפרדת, בה אני שומרת גיבויים ומוצרים לבדיקה.


גולת הכותרת של האוסף היא ללא ספק סט המגירות החדש שלי ממוג'י - באדיבות הוריי שחזרו מיפן... יש סיבה לכל התהילה שהמותג הזה מקבל בקרב מכורות איפור: מדובר במגירות איכותיות ומרווחות במיוחד, שמכילות פי כמה וכמה ממקבילותיהן שיצא לי לנסות. כאן בתמונה מופיעים שני סטים של שתי מגירות שהנחתי בערימה.


הסט הראשון משמש אותי לאחסון רוב מוצרי הבסיס שלי. שימו לב שהמגירות עמוקות ורחבות כך שניתן לאחסן בהן מוצרים בשכבות, וגם בקבוקים שמנים יחסית של מייקאפ. 


אני אוהבת לגוון בין מייקאפים בהתאם למצב העור ומצב הרוח, כשלאחרונה אני משתמשת בעיקר ב-Fit Me של מייבלין וה-Infallible Pro Matte של לוריאל. בשנה האחרונה הצלחתי לצמצם באופן משמעותי את כמות המייקאפים באוסף שלי ואני נחושה להמשיך במגמה הזו.


פודרות זו לא מילה גסה כשיש לך עור שמן, ותוכלו לראות כאן מבחר נאה של גימורים וסוגים - פודרה מינרלית מאירה שמשמשת אותי לקיבוע קונסילר, פודרה מינרלית דחוסה של מאק שפשוט נפלאה לחורף ושתי פודרות מאט של רימל ואסנס. עוד במגירה ניתן למצוא שני גוונים של פודרת הסטודיו פיקס, מייקאפ מוצק של רבלון שפלש מהמגירה הקודמת ומייקאפ מינרלי מושלם של Lily Lolo, מותג בריטי חמוד שלדעתי לא זכה למספיק תשומת לב בבלוג.


הסט השני והיפה מכל מכיל שתיים מחולשות הביוטי הגדולות ביותר שלי: שפתונים נוזליים וצלליות קרם.


המגירה הזו היא הכל בשבילי! אומנם האוסף שלי מעפרה רחוק מלהיות מושלם (סנטה אנה ומיאמי פיבר, אתם הבאים בתור...) אבל הגוונים שברשותי זוכים לתשומת לב יומיומית ובצדק - פורמולה עמידה, נוחה ופיגמנטית שמגיעה במבחר גוונים מטריף היא כל מה שבחורה כמוני צריכה בחיים. וכן, אני מקווה שהם ימשיכו להוציא גוונים חומים-ורודים חדשים עד ליומי האחרון...

עוד נציגים של כבוד: שפתון נוזלי של פלורמר בגוון ורוד מושלם, שפתון מספר 13 של ספורה, השפתונים המצוינים של איל מקיאג' ושפתוני הסופט מאט של NYX - שאומנם לא עמידים במיוחד אבל כיפיים ונעימים על השפתיים.


במגירה העליונה מאוחסנות צלליות הקרם האהובות עליי - בדגש על מייבלין ומאק. לצידן אני שומרת בה פלטות קטנות כמו הנייקד בייסיקס המצוינת של אורבן דיקיי, שלישייה של Wet&Wild ורביעייה מיתולוגית ממאק (שמסתירה רביעייה אחרת מאנטונים). במקום שנשאר תוכלו למצוא צלליות בודדות של לוריאל, קולורפופ (מציצה מתחתיה), עפרה ומאק. 


בראש הסט עומד מעמד למפיות שרכשתי בגולף&קו (וצבעתי בזהב), בו אני שומרת פלטות לשימוש יומיומי. אני מנסה לעשות רוטציה בין הפלטות שלי (שמאוחסנות במגירה הגדולה בתוך השידה) וכרגע הזוכות המאושרות הן הנייקד המיתולוגית והשת"פ בין קרלי בייבל ו-Bh cosmetics. את האחרונה, אגב, צילמתי והסווטצ'תי כבר מזמן לצורך סקירה - אבל עד שטרחתי שלזוז היא הוחלפה במודל חדש יותר... עדיין תרצו לשמוע את דעתי עליה? עדכנו בתגובות :)


את סט המגירות הבא רכשתי מאתר ישראלי בשם "שופיז", כחלק מקבוצת רכישה. אהבתי את החלוקה במגירה העליונה, אבל המגירות ככלל לא מספיק עמוקות לטעמי ולכן קשה לאחסן בהן מוצרים בעלי נפח ניכר. 


במגירה הימנית אני שומרת את מוצרי הגבות שלי - ג'לים למיניהם, צלליות ועפרונות. אני מתקרבת לסיומו של העיפרון של Essence, שעושה עבודה מצוינת ביחס למחיר אבל לא מתקרב לקרסוליו המושלמים של ה-Veluxe Brow Liner של מאק. כשמתחשק לי להשקיע בגבה משורטטת יותר אני בוחרת בצללית Omega, שאף פעם לא מאכזבת אותי. על הכוונת - ג'ל הגבות של אנסטסיה.

במגירה השנייה אני שומרת פריימרים לעיניים ולשפתיים לצד כמה כלים שימושיים (פינצטה ומחדד). אני מאוד מרוצה מהפריימר של מאק, שבניגוד לפיינטפוט באמת מאריך את עמידותן של הצלליות על העפעף השמנוני שלי. גם הפריימר לשפתיים נהדר ומאריך עמידות של שפתונים, ולמרות שהוא לא זול אני מאוד מרוצת מהרכישה שלו. את הפריימר לריסים קיבלתי מפלורמר, ולמרות שאני לא עושה בו שימוש יום יומי הוא בהחלט עוזר להדגשת הריסים.


אחת המגירות האהובות עליי באוסף היא מגירת הקונסילרים, שאולי עשויה לשעמם את רובכן אבל גורמת לי להרבה מאוד נחת. מימין לשמאל, לפי הסדר: הקונסילר הקרמי של נארס, שני קונסילרים מסדרת Fit Me של מייבלין, טוש הארה של מאק, רביעיית Sculpting Wands של עפרה (בקרוב סקירה!), קונסילר age rewind של מייבלין, Master Conceal של מייבלין ושלושה קונסילרים של L.A girl. במאוזן שוכב לו הקונסילר הנפלא של בורז'ואה מסדרת Radiance Reveal.


מגירת מוצרי הקרם שלי מכילה מוצרי הצללה (Hollow של אילמסקה, BB קרם של פלורמר, מייקאפ סטיק כהה של קליניק), היילייטר קרם של אסנס ושפע סמקי קרם מבית בורז'ואה, דניאל סנדלר וקולורפופ (לא קרם בדיוק, ועדיין).


סט מספר 2 משופיז, שמכיל בעיקר מוצרי שפתיים וקצת מיש-מש של מוצרים:


במגירה הימנית אני שומרת מוצרי שפתיים מוקטנים (נארס, bite beauty, KVD וכו'), ליפגלוסים של מאק ואת הצ'אבי סטיק האהוב עליי מבית מייבלין. המגירה השמאלית כוללת שפתונים נוזליים שפחות זוכים לשימוש אצלי (ולכן הוגלו מהמגירה המרכזית), בדגש על שפתונים מטאליים או בעלי פורמולה בעייתית. 


אוסף הצ'אבי סטיקס שלי הצטמצם עם השנים (אני קשוחה ב-decluttering!) אבל עדיין משמש אותי בכבוד. השנה התאהבתי בצ'אביז המעולים של איל מקיאג', שמספקים פיגמנט עשיר עם מרקם לחותי ונעים. נציגים ותיקים יותר הם הצ'אבים המפורסמים של רבלון, שמלווים אותי כבר שנים, ונציגות בודדת אך איכותית מטעם קליניק. עוד במגירה ניתן למצוא lippie stick של קולורפופ בגוון לומייר וכמה שפתונים נוזליים של אסנס, קרליין ומאק.


מגירת "הכל מיני" מכילה בעיקר אהובים שלא מצאתי מקום אחר והגיוני יותר לאחסונם. לדוגמה, הברונזר העצום והנפלא של ללין, השימר בריק היפיפה של בובי בראון וכמה דוגמיות של מייקאפ מינרלי.

 התוספת החדשה ביותר לשידה שלי היא מגדל השפתונים היפיפה הזה:


את המעמד (העונה לשם "מרלנה") רכשתי בהנחה מהחנות האינטרנטית That Glam Gal, הבייבי של טליה - פרסונה מוכרת בקרב חובבת הביוטי והאחסון בארץ :) אני עוקבת אחרי האתר מיום השקתו ואחרי תקופה ארוכה של ריור סוף סוף התחדשתי במעמד השפתונים המפורסם (תאשימו את גלוסברי, בסדר?).

מעבר לפורנו האיפורי, מדובר בפתרון אחסון מושלם למי שכבר לא מצליחה למצוא מקום לכל השפתונים שלה. מגדל השפתונים יכול להכיל עד 64 שפתונים, ובעצם חסך לי שימוש בשלושה מעמדים שונים והרבה מקום במגירות. מעבר לחזות המרשימה שלו, הוא עוזר להציג לראווה את האוסף ובכך גורם לי להשתמש יותר בשפתונים שעד כה נשכחו בעומק המגירה. המעמד, אגב, יכול מסתובב 360 מעלות - כך שקל מאוד להגיע לכל אחד ואחד מהשפתונים שלכן.


המגדל מכיל ארבע פאות (אצלי הן מסודרות לפי [1] שפתונים ממאק [2] שפתונים נוזליים [3] שפתונים מהדראגסטור ו- [4] מקבץ רנדומלי) וחלק עליון, בו אני מאחסנת את השפתונים היוקרתיים והיפים ביותר שלי.

מחירו המלא של המעמד עומד על 328 ש"ח - לא זול - אבל טליה המקסימה הביאה לי קופון באמצעותו תוכלו ליהנות מהנחה של 89 ש"ח בכל רכישה מעל 300 ש"ח. פשוט הזינו CHICSA89 בשלב הרכישה ותתחדשו :) הקוד תקף לחודש וחל על כלל המוצרים בחנות. אגב, פה לא נגמרת חווית השירות הטובה, ואני שמחה לשתף כי המשלוח הגיע לביתי בתוך פחות מיממה מרגע ביצוע ההזמנה! אז אם מתחשק לכן לשדרג את שידת האיפור - זו לגמרי הכתובת לפנות אליה.


לצד גאדג'טים משוכללים כמו מגדל השפתונים, גם כוסות זכוכית פשוטות יכולות לעשות עבודה מצוינת באחסון עפרונות עיניים ושפתיים. אני אוהבת למצוא כוסות יפות בחנויות כמו מקס סטוק, סופר סטוק או כל דבר שיש לו סטוק בשם.


הכוס הראשונה מכילה את כל עפרונות העיניים שלי (מאק, אסנס, פופה, רימל, אנטונים וכו'), אייליינרים בטוש (פיזישנס פורמולה, מאק) וכמובן - מעגל ריסים (טוויזרמן).


הכוס השנייה מכילה את עפרונות השפתיים שלי ממאק, אסנס, איל מקיאג', פופה, רימל וסיגמא. בתכלס אני כמעט תמיד משתמשת באותו אחד (ווירל של מאק, כמובן) אבל העיקר שאפשר לגוון ;)


הכוס השלישית ואחרונה היא גם האהובה עליי - מלאה בצלליות סטיק נהדרות של קיקו, פופה, מייקאפ פוראבר, לורה מרסייה ועוד. לרוב אני גם תוקעת בה את המסקרה הנוכחית שלי, למען הנוחות.


עוד דברים שיש לי על שידת האיפור: מברשות, והרבה. בשני עציצי תחרה מאיקאה אני מחזיקה את מברשו הפנים והעיניים שלי, ואלו שלא בשימוש נשמרות בצנצנת רוז גולד מגולף&קו כדי שלא ייצברו אבק. אם תרצו המלצות על מברשות האיפור האהובות עליי - רק תגידו :)


חוץ ממברשות אני תמיד מחזיקה על השידה ספוגית נאמנה, ומאז שקניתי את המתקן החמוד מביוטיקייר יש לה גם בית חינני מאי פעם. כמובן שאי אפשר בלי קצת פיקס+ לרענון האיפור והטמעתו אל העור, ובימים שאני מתקמצנת עליו - המים הטרמליים של אוון וסבון גם כן עושים את העבודה.

עזר שאני לא יכולה להתאפר בלעדיו הוא מקלות אוזניים, האחראים הבלעדיים לכך שאיפור העיניים שלי נראה טוב. הם עוזרים לי לנקות מריחות מסקרה, לחדד את האייליינר ובייסיקלי הופכים אותי לראויה להיראות בציבור. גם המתקן שלהם, אגב, נרכש בביוטיקייר והוכיח את עצמו כסופר שימושי (וחמוד).


פריט אחרון אך חשוב מאוד הוא מראת הבייביליס הענקית שלי, שאומנם עלתה לא מעט אבל שווה כל שקל. צד אחד שלה מגדיל פי 8 ויש לה תאורה היקפית עם שלושה מצבים שונים - ככה שגם אם חשוך בחוץ אני יכולה להתאפר בצורה לא רעה בכלל. בפועל אני לא משתמשת כמעט בצד המגדיל (למעט סידור גבות) ככה שאילולא עניין התאורה כנראה שהייתי מוותרת עליה.

ועכשיו, ברשותכן, נצלול לתוכן השידה עצמה:


עוד מתנה נפלאה שקיבלתי ממוג'י הן הקופסאות הללו שעשויות מחומר פלסטיקי לא ברור (אבל מרגיש איכותי). הן נהדרות לסידור מוצרים בתוך המגירה ומגיעות במספר גדלים, כשהגדול ביניהם משמש אותי לאחסון מוצרי הטיפוח היומיומיים שלי. ניתן למצוא כאן את עיקר שגרת הבוקר שלי (סרום, קרם לחות, קרם עיניים, קרם הגנה וכו') עם כמה נספחים ליליים, ובסה"כ מדובר בדרך נהדרת לשמור על המוצרים במקום מוצל וקריר במקום באמבטיה או חשופים לשמש על השידה.


קופסאות נוספות שהביאו לי ממוג'י הן הקופסאות המאורכות שפשוט מושלמות למוצרי פנים. באחת אני מחזיקה סמקים (מאק, בנפיט, אסנס, איל מקיאג' ועוד) ובשנייה - את אוסף הברונזרים והשימרים שלי (מאק, עפרה, איל מקיאג', דה בודי שופ וכו'). בשאר המקום שנותר במגירה אני שומרת פלטות פנים ועיניים, ספוגיות לגיבוי, מוקטנים ושלל דברים שעדיין לא החלטתי בדיוק איך למיין.


חשוב לי לציין שהמפתח לאוסף מסודר (מעבר ל-declutter תכוף) הוא סידור המוצרים בהתאם למבחר הקיים. כלומר, יכול להיות שיש לכן חזון מסוים לגבי איך שהאוסף והשידה ייראו, אבל בפועל הוא פשוט לא תואם את כמות וסוג המוצרים שיש לכן. ההמלצה שלי היא לרוקן את תוקן השידה על גבי המיטה או הרצפה וממש לעשות ספירת מלאי - כמה מייקאפים, כמה סמקים, כמה פלטות - וככה לדעת בדיוק לכמה מגירות תזדקקו, לכמה מעמדים לשפתונים והאם ניתן לצמצם מקום במגירות באמצעות שימוש בכוסות דקורטיביות או מחזיקי מפיות שעברו הסבה.

אני מקווה שנהניתן מההצצה לאוסף שלי ואשמח לשמוע כיצד אתן אוהבות לשמור על סדר בשידת האיפור שלכן. במידה וראיתן מוצרים שטרם סקרתי בבלוג ומעניינים אתכן - אל תהססו לומר! יש המון מוצרים נהדרים שטרם זכו לפוסטים ראויים, ואשמח לדעת למה לתת תעדוף :)

תודה שקראתן, יום מקסים!

21 תגובות

  1. פורנו מהזן הקשוח ביותר מה שהלך כאן. אוסף אסתטי ומסודר יש לך, חן חן!

    השבמחק
  2. נהניתי ממש מהפוסט. בבקשה תעשי סקירה על הסמקים של דניאל סנדלר!! מצאתי ממש מעט תמונות לא מספקות בחיפוש באנגלית :/ אני ממש אשמח להשוואה בין הגוונים וחוות דעת (וגם הבנתי שחלק מנצנצים יותר וחלק פחות?) לפני רכישה...

    השבמחק
    תשובות
    1. בהחלט אעשה! גם אני נתקלתי באותה בעיה כשרציתי לרכוש את הסומק הראשון שלי, ואין ספק שקשה מאוד למצוא סווטצ'ים מסודרים של יותר מגוון או שניים. רושמת לעצמי לטפל בהקדם :-)

      מחק
  3. טוב אז לי רק נותר לשאול מתי אני מגיעה ומפשפשת פיזית בהכל???

    השבמחק
  4. אוסף שפוי ומאורגן היטב 😊

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה חתולי! מצחיק שהגענו למצב שזה נחשב לשפוי :)

      מחק
  5. קולקציה חכמה ופרקטית!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה! בקרוב אצלך (אני מתייצבת עם שקיות זבל)

      מחק
  6. פוסע מהנה, כרגיל.. אשמח לפוסט בנושא מברשות אהובות 😊

    השבמחק
  7. פוסט מעולה, מושקע וכתוב נהדר, שגרם לבחורה המבולגנת ביקום לסדר סוף סוף את האוסף שלה:) תודה על זה❤

    השבמחק
  8. מהמם! כל כך מרגיע לראות שזה מסודר
    תודה על הרעיונות והטיפים באמת חיפשתי איך לסדר את האיפור שלי בצורה יעילה יותר��

    השבמחק
  9. התחלתי לעקוב אחרייך (פה... רק פה, אל דאגה....) ומוקסמת מהפוסטים.

    אשמח מאד לראות פוסט סקירה בנושא צלליות סטיק.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה לך! איזה כיף :) בהחלט מתכננת לצלם פוסט על כל צלליות הסטיק שברשותי

      מחק
  10. איפה משיגים סמקים קטנים של דניאל סנדלר?

    השבמחק
  11. איפה משיגים סמקים קטנים של דניאל סנדלר?

    השבמחק
    תשובות
    1. הזמנתי מהאתר הרשמי שלו ששולח לישראל :)

      מחק

Latest Instagrams

© The A List. Design by FCD.