MAC Lipstick Collection | אוסף השפתונים שלי ממאק

25.2.17


שפתונים הם החולשה שלי, וכשמדובר בשפתונים של מאק - חולשה כפולה ומכופלת. מגיל 14 אני "אוספת" אותם, אם אפשר לקרוא לזה ככה... כל גוון שנרכש מלווה בתחקיר מעמיק באינטרנט וברשתות החברתיות, ניסיון בלייב (ותודה לאלוהי ההיגיינה ולעמדות החיטוי במאק!) וכמובן, הגראנד פינאלה - השלב שבו את יוצאת מהחנות עם שקית קטנה ומלאה באושר. כבר תקופה ארוכה שאני רוצה לשתף אתכן באוסף השפתונים שלי במאק, אבל הפוסט נדחה שוב ושוב הן מסיבות טכניות והן משיגעונות קטנים שלי. למרבה המזל, מאק יצאו במבצע כיפי של 20% הנחה בכל רכישה של שפתון + עיפרון שפתיים, מה שחייב אותי להתאפס ולספק לכן המלצות ראויות לפני שהמבצע יסתיים (28/2). 

אז מה תראו כאן היום? שפתונים, והרבה. אני קצת מתביישת להודות שזה לא האוסף המלא אלא חברים נבחרים ממנו (השארתי בחוץ את רוב המהדורות המוגבלות, גוונים שהעברתי לקופסיות וכו'). בנוסף, על מנת להימנע מפוסט ארוך מדי, החלטתי לכלול בו רק שפתונים "קלאסיים". כלומר - שפתוני הרטרו מאט הנוזליים נשארו בחוץ... אבל אל דאגה, הם כבר זכו לפוסט שלם כאן. אז, שנתחיל בעבודה?



למאק יש היצע מטורף של שפתונים, החל בגוונים וכלה בגימורים. בעיניי חשוב מאוד להכיר את הגימורים השונים ומה הם אומרים, בגלל ההשפעה שלהם על האופן בו השפתון יתקבל, יחזיק וכמובן - ירגיש על השפתיים:

Lustre - גימור לח וחצי שקפקף. במשך שנים זה היה הגימור האהוב עליי, וחלק גדול מהשפתונים שתראו כאן היום מתאפיינים בגימור הזה. הוא מרגיש נוח מאוד על השפתיים והודות למרקמו הלחותי מסווה די טוב שפתיים יבשות.

Glaze - השפתונים הכי שקפקפים בליין, בעלי גימור גלוסי. לא עמידים במיוחד אבל קלים מאוד ללבישה.

Cremesheen - גימור קרמי-לחותי ודי פיגמנטי. אני לא אוהבת אותו מאחר ואני מרגישה שהמרקם הקרמי נוטה להדגיש יובש בשפתיים. עם זאת, אני בעמדת מיעוט היות ומדובר באחד המרקמים הפופולריים ביותר של מאק.

Frost - שפתונים בגימור פנינתי עם מעט שימר. חלקם ממש פרוסטיים (פחות לטעמי) אבל יש גם גוונים מאוד לבישים.

Amplfied - גימור קרמי ופיגמנטי במיוחד. 

Satin - שפתונים פיגמנטיים ועמידים יחסית, עם פורמולה נעימה ללבישה. לא מאט לגמרי. 

Matte - שפתוני מאט עשירים בפיגמנט ועמידים מאוד. הגימור האהוב עליי ביותר! 

Retro Matte - גרסת ההארדקור של המאט. שפתוני flat-matte "שטוחים" לגמרי בלי אף ברק. מייבשים מאוד את השפתיים אבל מחזיקים מעמד שעות ארוכות. לחובבות הז'אנר בלבד.

חשוב מאוד לבדוק באיזה מרקם השפתון שאת מעוניינת לרכוש - יכול להיות שהגוון שלו נהדר בעינייך, אבל הגימור יהפוך את הלבישה למעיקה (במקרה של הרטרו מאט) או לדורשת תחזוק (במקרה של הלאסטר והגלייז). כמו שבעת רכישת מייקאפ חשוב להתאים לא רק את הגוון אלא גם את הגימור - כך גם בשפתונים. 

סדרת שפתונים נוספת שחשוב לתת עליה את הדעת היא סדרת ה-Liptensity החדשה, שכל כולה על טהרת הפיגמנט והקרמיות. כלומר, בניגוד למרקם ה-Cremesheen שמגיע עם הרבה כוונות טובות אבל בפועל די מאכזב (לטעמי, כן?) - סדרת הליפטנסיטי מצליחה לשלב בין שלושה היבטים מרכזיים בעולם השפתונים: פיגמנט עשיר ואטום, מרקם קרמי ונעים ללבישה ואחרון חביב - עמידות נהדרת. 


בסדרה קיימים 24 גוונים מרהיבים כאשר המנצח מבחינתי הוא ללא ספק Smoked Almond* - הגוון שכל אישה צריכה בתיק האיפור שלה. הוא מספיק ורדרד כדי לא להיראות חום מדי (למי שפחות מתחברת לטרנד הניינטיז), אבל גם מספיק נייטרלי כדי להתאים למי ששונאת ורודים. הוא פיגמנטי בטירוף ודי במשיחה אחת בכדי לקבל צבע אטום ומלא, ועומק הגוון (depth) הופך אותו לכזה שיכול להחזיק לבד מראה איפור שלם. כלומר, גם אם אין לך כוח להשקיע בבוקר - קצת מסקרה ו-Smoked Almond ואת מסודרת.

מהרגע שקיבלתי אותו אני מתקשה להפסיק להשתמש בו, ובעיקר מופתעת מהניגודיות שבין המרקם הקרמי והנעים ללבישה לבין העמידות הלא מתפשרת של הפורמולה. ואף מילה על האריזה השיקית, שעושה לי חשק לגרוף לשקית את כל הגוונים בליין... 


עכשיו, אחרי שהתחממנו קצת עם גימורים (ושפתון מרהיב, כדי לפתוח ברגל ימין) - הגיע הזמן לפגוש את שאר המשפחה.


The Browns


Velvet Teddy - ככל הנראה אחד השפתונים האהובים עליי ביותר. קיבלתי אותו ב-B2M לפני שנה ומאז לא נפרדנו! בעיניי מדובר בשפתון מנצח לכל סוג איפור ולכל שעה ביום, עם גוון חום טבעי ולביש במיוחד. בונוס: הוא מגיע במרקם מאט האהוב עליי, מה שאומר שהוא עמיד בטירוף, לא מבריק ופיגמנטי מאוד. לסקירה

Whirl - נקנה בקיץ האחרון והשלים סופית את אובססיית החומים שלי. שפתון בגוון חום-רוזי מושלם ומיוחד, מאוד אופנתי כרגע. מעניק לשיניים מראה בהיר יותר וסופר מחמיא לעיניים בהירות. גם הוא, הפלא ופלא, בגימור מאט. לסקירה

Bowl Me Over* - שפתון דרמטי ונהדר בגוון חום-בורדו מקסים, שקיבלתי במסגרת קולקציית הבאולינג אבל לדעתי נכנס לליין הקבוע. למרות שמדובר בגימור רטרו מאט, הוא יחסית נוח ללבישה (ועמיד מאוד). לסקירה



The Easy-To-Wear


See Sheer - מזכרת מתוקה מהימים שהייתי מכורה לגוונים קורליים. השילוב בין הגוון הקיצי לגימור lustre הלחותי הופך אותו לשפתון שממש כיף וקל ללבוש - במיוחד אם את בהירה עם עיניים כחולות. לצערי הוא נמס מעט בחום של אוגוסט, אבל זה לא מה שימנע בעדי מלסיים אותו.

Patisserie - עוד נציג בגימור lustre, פטיסרי הוא שפתון ורדרד ונשי שלא לחינם זכה להרבה אהבה ברשת. הוא פשוט מקסים כתוספת לאיפור טבעי או מעושן, עם גוון עדין ולא משתלט שנותן טאץ' חינני לאיפור. לסקירה

Twig - הרכש החדש ביותר באוסף, טרי טרי! הגימור שלו, בניגוד לשניים האחרים, הנו Satin, מה שאומר שהוא אטום, פיגמנטי ועמיד יחסית. טוויג הוא שפתון בגוון ורדרד-מאובי נהדר וממכר, שמצד אחד הרבה יותר ורוד מולווט טדי ודומיו אבל מצד שני עדיין לא זועק ובוהק כמו גוונים ורודים אחרים. הוא פשוט נפלא ליום יום, אפילו רק עם קונסילר ומסקרה. אולי זו ההתרגשות שמדברת מגרוני, אבל מדובר באחד הגוונים הכי מוצלחים שיש לי באוסף. תענוג!



The Purples


Viva Glam Gaga - השפתון הראשון שלי ממאק, נקנה בגיל 14 (וזה התירוץ לבחירת הגוון...). שפתון ורוד-ברבי, גוון פסטלי כמעט שהדבר היחיד שהופך אותו ללביש בעיניי הוא גימור ה-lustre הסלחני. פחות my cup of tea כיום.

Violetta - עוד גוון "מיוחד" שנרכש בגיל ההתבגרות, כשחשבתי שאני כל כך מורכבת, לא מובנת ושונה - ובהתאם, צריכה שפתון שישקף את זה... הגוון עצמו די מגניב, למרות שאני לא ממש רואה את עצמי הולכת איתו היום. מה שכן, אם מניחים אותו בטפיחות מקבלים סטיין ורדרד מקסים, ששורד שעות ארוכות. גימור אמפלפייד.

Rebel - אחד משפתוני הדגל של מאק, גוון חורפי קלאסי שמחמיא לכולן. הגימור הוא satin, מה שאומר הרבה פיגמנט ותחושת לחות. בונוס: Rebel משאיר מאחוריו סטיין מטורף דמוי ארטיק, שבעיניי - יפה לא פחות מהשפתון. לסקירה



The Reds


Viva Glam Cyndi - השפתון הראשון שסיימתי (ולא בגלל שהוא נמס או נשבר!). בתמונה מופיע הגיבוי שקניתי לפני שנים, בידיעה שהיום הזה יגיע... שפתון אדמדם ויפיפה בגימור lustre, שלא ברור לי למה עדיין לא נכנס לליין הקבוע.

Ronnie Red - שפתון מוגבל מקולקציית Archie's Girls. גוון מדהים, על קו התפר שבין אדום ל-berry. זה השפתון שגרם לי להתאהב בגימור המאט של מאק, והשאר היסטוריה...

Ruby Woo - ה-שפתון האדום של מאק. גוון אדום קר וקלאסי, מהסוג שיחמיא לכל אחת. מגיע בגימור רטרו מאט, שהוא כוחו וחולשתו בו זמנית: מצד אחד הוא מאוד קשה למריחה ולבישה (קצת מזכיר צבעי פנדה), ומצד שני הוא נראה פשוט נהדר... מי שאוהבת את מראה הרטרו תמות עליו, רק אל תשכחו להכין את השפתיים!

Relentlessly Red - עוד שפתון בגימור רטרו מאט, אבל בניגוד לשמו הוא דווקא יותר קורלי מאדום. גוון בוהק יחסית למה שאני רגילה, אבל בזכות המרקם שלו לא מתקבל צעקני מדי. מעולה לקיץ.


היופי במאק הוא שלא משנה כמה שפתונים יש לי מהם, תמיד יישארו כמה גוונים בווישליסט שלי. Plumful, לדוגמא, הוא שפתון סתווי יום יומי ומקסים במרקם lustre, שהבאתי לאמא שלי לפני מספר שנים ומאז אני זוממת לרכוש שוב לעצמי. עוד ברשימה הנחשקים אפשר למצוא את Syrup, D for Danger, Brick-O-La וכמובן חברים נוספים מסדרת הליפטנסיטי. 

בעפרונות השפתיים, אגב, יש לי אחד מנצח: Whirl. אני משתמשת בו עם כל השפתונים שלי ולא משנה באיזה גוון הם. הוא פשוט נפלא ושימושי כל כך בעיניי! אם אתן מחפשת פרטנר טוב למבצע במאק, ולא בטוחות על איזה עיפרון ללכת - זו בהחלט בחירה בטוחה ומוצלחת. 


אני מקווה שהפוסט עזר לכן לבנות ווישליסט איכותי לקראת המבצע (או בכלל). אשמח לשמוע מה המרקם המועדף עליכן, על איזה גוונים אתן זוממות וכמובן - מה השפתונים האהובים עליכן ממאק! :-)

תודה שקראתן, יום מקסים!



*גילוי נאות: השפתונים המסומנים בכוכבית התקבלו לסקירה

9 תגובות

  1. אוסף מרשים ! אחד ה-פוסטים שלך��

    השבמחק
  2. פוסט שימושי ונהדר! אהבתי!

    השבמחק
  3. אוסף מרשים שנתן לי הרבה חומר למחשבה בתור אחת שגם מנסה להשיג כמה שיותר גוונים ולשים את כולם!
    יש לי את D for danger מרשימת הנחשקים והוא ממש שווה את זה ;)

    השבמחק
  4. אנחנו חולקות התמכרות משותפת אין ספק. בדיוק תהיתי מה להוסיף לאוסף בבק טו מאק הבא שלי (עושה אותם בניו יורק...). אני חושבת שווירל או טוויג יהיו בחירה ראויה!

    השבמחק
  5. אחלה של מגוון... יש פה כמה גוונים שאני מכורה אליהם

    השבמחק
  6. יש לי גם את Syrup וגם את Plumful ושניהם הם מאסט לגמרי!
    סירופ הוא הכי my lips but better וזה שתמיד אני פונה אליו כשלא בא לי או לא מתאים לי שום דבר אחר, ופלמפול הוא מאותה המשפחה רק קצת יותר מודגש - שניהם הולכים עם כל לוק וכל מצב רוח, לכי לקנות!

    השבמחק
  7. סקירה נהדרת! שאלה...האם את ממליצה להגיע פיזית לחנות ולבדוק התאמה (צבעים,מרקמים וכו)...או לרכוש דרך האינטרנט בצורה "עיוורת". לא מכירה את המוצרים של מאק.

    השבמחק
    תשובות
    1. דווקא בגלל שאת לא מכירה את המוצרים הייתי מציעה להגיע לחנות ולנסות אותם בעצמך :) הם לא זולים וכדאי לוודא שאת מתחברת לפורמולה ולגוונים לפני שמשקיעים בהם

      מחק
  8. האם יש לך שפתון CRIAVING? מחפשת ולא מוצאת . תודה חנה 0526793233

    השבמחק

Latest Instagrams

© The A List. Design by FCD.