MAC Retro Matte Liquid Lip Colour 2017 | סקירה וסווטצ'ים

31.1.17


לפני כשנה מאק סגרו את הפער עם שאר חברות האיפור המובילות בשוק, והשיקו ליין שפתונים נוזליים בגימור מאט: Retro Matte Liquid Lip Colour. להגיד שהופתעתי שלקח להם כל כך הרבה זמן להגיב לטרנד השפתונים הנוזליים יהיה Understatement, כי אם יש מותג שמיצב את עצמו כמוביל טרנדים וחדשנות בתחום הקוסמטיקה - זה מאק. אנחנו מדברים על המותג שהעניק תשומת לב לגבות עוד בתקופה שזה לא היה אופנתי, זה שעשה קונטורינג וסטרובינג הרבה לפני שגברת קארדשיאן ווסט התפרסמה - בקיצור, הבנתן את הפואנטה... 

כשהקולקציה המקורית הגיעה לחנויות היה הייפ לא קטן סביבה, אבל אני לא הצלחתי להתחבר באמת לאף אחד מהגוונים. אל תבינו לא נכון - יש בליין המקורי צבעים מקסימים, אבל רובם דרמטיים ו/או בוהקים, ושפחתכן הנאמנה מכורה לכל מה שחום-ורדרד ו/או ניינטיזי... אבל אל תרחמו עליי יותר מדי. לא עברה שנה ומאק עשו את הצעד המתבקש והרחיבו את היצע הגוונים בסדרה. והפעם, הו, הפעם מדובר בהיפך המוחלט מגוונים בוהקים וצבעוניים: קולקציית 2017 היא על טהרת האפרוריות, החורפיות והמונוכרומטיות. אין בה גוון אחד צעקני ורובה ככולה מורכב מגוונים עשירים ועמוקים - בדיוק מהסוג שגורם לי לתחושה לא מוסברת של אושר.



אני נוהגת לעקוב בדריכות אחר הקולקציות וההשקות החדשות של מאק (ובואו נודה בזה - זה חלק מהריגוש!) כך שהתחלתי לרייר עליה כבר מהרגע שתמונות הפרומו הראשונות שוחררו לרשת. בסבלנות מפתיעה עקבתי אחר כל sneak peek וכל סווטץ' שהבליח במדיות החברתיות, כך שעד רגע האמת בו הושקה הקולקציה כבר ידעתי בוודאות אילו גוונים מעניינים אותי וכמה כסף עליי לחסוך...

בפועל הפגנתי איפוק מעורר התפעלות (לבינתיים. אלוהים גדול עד שבוע הבא) ורכשתי שניים מהגוונים שהכי קרצו לי מהקולקציה. בנוסף, קיבלתי לסקירה גוון לא שגרתי מהחלק היותר אופנתי וייחודי של הליין, כך שבסה"כ יש לי כאן שלושה גוונים יפים ומעניינים שמייצגים בצורה טובה למדי את ההשקה המחודשת. 


הפורמולה: אודה ואומר שלא ניסיתי את הפורמולה המקורית, אבל שמעתי עליה לא מעט ביקורות לכאן ולכאן. נאמר לי בפירוש כי הגוונים החדשים מתהדרים בפורמולה משופרת ומשודרגת, ולמרות שאין לי למה להשוות אותה - אני מרוצה. העמידות יוצאת דופן (ליטרלי כל היום, לא משנה כמה אני אוכלת!), המריחה קלה ואחידה תוך שכבה אחת בלבד ואין זליגה מחוץ לגבולות השפתיים (גם ללא שימוש בתוחם). חשוב לי לציין שהשפתונים כן מייבשים את השפתיים, אבל ניתן להקל את התחושה באמצעות הכנה מוקדמת עם באלם עשיר או, כפי שאני נוהגת - באמצעות הפריימר לשפתיים

האפליקטור: מדהים! אני כל כך רגילה לאפליקטורים רגילים בצורת Doe Foot, שהמעבר לאפליקטור מדויק דמוי עלה הימם אותי בנוחיותו. בזכות האפליקטור המעולה אני מצליחה להגיע למריחה מדויקת במיוחד (כולל בפינות השפתיים ובאזור קשת הקופידון) וגם המקל עצמו באורך מושלם ונוח מאוד לאחיזה.


הגוונים: כפי שציינתי קודם, הליין החדש בולט מאוד באפרוריותו. מעבר לכך שזה מאוד טרנדי כרגע, מדובר בליין שפשוט תפור על בעלות עור כהה. הרוב המוחלט של סרטוני הסווטצ'ים ברשת מציג יפיפיות אפרו-אמריקניות שמדגמנות את שלל הגוונים בקולקציה, ועל כך אני חייבת להצדיע למאק - שמוכיחים פעם נוספת את היותם מותג מסחרי מוביל שבאמת מכוון לקהל יעד רחב ומכיל. גם בחורה לבנה ומשעממת כמוני יכולה למצוא את מבוקשה בליין הזה (ולהוכחה - דפדפו להמשך הפוסט), אבל אין ספק כי המנצחות הגדולות של העונה הן כהות העור, שסוף סוף זכו למענה מכובד ומוצלח. 

מהצד השני של המתרס, הליין מכיל לא מעט גוונים ייחודים - טורקיז מושחר (בהמשך הפוסט!), אפור טאופי ואפילו גוון בז'י צהבהב - כך שגם מי שבעלת נפש חופשיה תוכל למצוא בו את מבוקשה... 


Burnt Spice הוא הבחירה הבטוחה ביותר מהליין (ובעיניי, רב מכר היסטרי). מושלם ליום יום, גוון ורדרד-ניוד "מלוכלך" שמתייבש כהה יותר ממה שהוא נראה בטיובה (תכונה המשותפת לכל הגוונים בליין - אל תתנו לעיניכן להטעות אתכן!). קיבלתי עליו המון מחמאות והוא פשוט קל בטירוף ללבישה, ומתאים לכל סוג איפור או אירוע. הוא יתאים במיוחד לבעלות עור בהיר עד בינוני, אבל גם שזופות עשויות ליהנות ממנו. הוא נוטה מעט להדגיש קווי יובש בשפה, אז דאגו ללחח אותה היטב לפני המריחה. עמידות מעולה, במיוחד נוכח הגוון הבהיר!


Topped With Brandy הוא גוון שחשקתי בו עוד מהרגע הראשון ששמעתי על הקולקציה, אבל בפועל התגלה כהרבה יותר כהה ודרמטי משחשבתי. במאק מגדירים אותו כ"ורוד עתיק עמוק" (והוא באמת נראה ככה על טמפטליה...) אבל כנגד עורי הבהיר הוא מקבל גוון עמוק וכהה מאוד, מגה וואמפי. אני עובדת על עצמי לאזור אומץ ולצאת איתו בקרוב, אבל כעיקרון אני חושבת שהוא פחות מחמיא לי (גם ככה אני חיוורת מדי!). אבל היי, מי יודע - אולי השנה אפסיק להיות חנונית ואתהדר בשפתונים דרמטיים וכהים מבלי להתבייש ;) אם יש לכן מעט שיזוף אתן תיהנו ממנו מאוד, כי באמת שמדובר בגוון היסטרי.


Young Attitude* משתייך לצד "הקולי" של הקולקציה, גוון טורקיז מושחר מיוחד במינו. אם הספקתן כבר להכיר אותי (בייסיק ביץ', זוכרות?) אתן יודעות שבחיים לא אצא מהבית עם שפתון כזה, אבל ציפור קטנה לחשה לי שהוא פשוט מושלם כאייליינר! זה היופי באיפור, אם תשאלו אותי - אין חוקים ברורים וכל עוד העיניים שלכן לא רגישות מדי, אפשר לעשות ככל העולה על רוחכן :-) חשוב לי לציין כי הוא נמרח טוב בצורה מפתיעה ביחס לגוון "צבעוני", עם אחידות ואטימות גבוהות (ואפילו שרד ארוחה שמנונית - בתוך הבית, כמובן...).


הקולקציה מלאה בגוונים יפים, בהתאם לטעמה האישי של כל אחת - אני באופן אישי התלבטתי מאוד לגבי Carnivorous (אדום עמוק מרהיב ביופיו) ו-So Me, גוון שנראה דומה מאוד ל-Topped With Brandy אבל בהיר ואפור ממנו. מה שהכריע את הכף נגד רכישת Carnivorous הוא אוסף השפתונים האדומים המוגזם שלי, שגם ככה לא זוכה למספיק יחס.

לגבי So Me אני עדיין מתלבטת - הוא יפה מאוד אבל מושך לאפור עליי (אני ממליצה מאוד לדגום את הגוונים על עצמכן לפני הרכישה, הם מתקבלים בצורה שונה מאוד על כל אחת). מה שגרם לי להשאיר אותו בחנות, לבסוף, היה הגילוי המרעיש שבקולקציה נוספת שאמורה להגיע אלינו בעתיד הלא רחוק (MAC x Kabuki Magic) קיים גוונים נוספים מסדרת הרטרו מאט, ביניהם ניודי ורדרד... מה שנקרא, אני חוסכת עכשיו כדי לבכות אח"כ ;)


שפתוני רטרו מאט ליקוויד עולים 115 ש"ח לאחד - לא זול במיוחד (בדומה לסדרת ה-Liptensity) אבל בהחלט השקעה משתלמת עבור מי שמחפשת גוונים יפיפיים ועמידות יוצאת דופן. 

אשמח לשמוע על הגוונים שהכי הלהיבו אתכן מהליין, מה דעתכן על הפורמולה וכמובן - אם רכשתן מהקולקציה!

תודה שקראתן, יום מקסים!



*גילוי נאות: הגוון Young Attitude התקבל לסקירה

14 תגובות

  1. Burnt Spice מהמם עלייך!!!
    אני תוהה אם הוא יחמיא גם לגבינה לבנה כמוני

    השבמחק
    תשובות
    1. מגבינה לבנה אחת לשנייה - הוא מושלם! אני בערך NC15 במאק והוא נהדר

      מחק
  2. פוסט כייפי, burnt spice נראה צבע מדהים. יש לי שפתון מהפורמולה המקורית, בגוון אדום, אני מאוד מרוצה ממנו! צודקת לגבי צורת האפליקטור - מושלם 😍

    השבמחק
    תשובות
    1. הוא באמת מדהים! האדומים בסדרה פשוט מקסימים

      מחק
  3. אמלהה!! Young Attitude נראה כזה הורסססס!

    השבמחק
  4. תהייה-ברונט ספייס מזכיר קצת את צ'ארמד שאני חושקת בו כבר מיליון זמן.
    הם באמת כה דומים במציאות? איזה אחד מוצלח יותר מביניהם?
    ואגב, טופד וויד ברנדי מושלם עלייך! כשיש לי שפתון שהוא קצת מרגיש לי קשוח מדי לצאת איתו, אני מוסיפה מעליו שפתון מעט בהיר יותר וזה משדרג לגמרי:)

    השבמחק
    תשובות
    1. צ'ארמד הרבה יותר ורוד ממנו :) מבחינת פורמולה צ'ארמד הרבה יותר נעים על השפתיים (השפתונים של עפרה פחות מייבשים). תודה על הטיפ, אנסה אותו!

      מחק
  5. מקסים שיקסונית, גם הטורקיז!

    השבמחק
  6. טוב הגוונים של הקולקציה הזו פשוט מושלמים!

    השבמחק
  7. Burnt spice זה פשוט את 💜💜

    השבמחק

Latest Instagrams

© The A List. Design by FCD.