Top '90s Lipsticks | חום זה האדום החדש

17.11.16


כמה שחיכיתי לכתוב את הפוסט הזה! אם יש טרנד אחד שתפס אותי חזק בשנה האחרונה, זה ללא ספק אופנת "שפתוני הניינטיז". קיילי ג'נר העלתה את המודעות להרבה תופעות שנויות במחלוקות - Lip injections, anyone? - אבל בראש ובראשונה צריך לתת לה את הקרדיט לטרפת השפתונים החומים. אם אליעזר בן יהודה הוא מחייה השפה העברית, בהחלט אפשר להעניק לקיילי את תואר מחיית הניינטיז (ולא, זה לא משנה שהיא בקושי נולדה אז...).

במשך שנים שפתונים חומים עוררו לא מעט אסוציאציות שליליות. הזיכרונות הקשים משנות ה-90 (וביניהם שפתונים פרוסטיים מחרידים ותיחום כהה מדי סביב השפתיים) יצרו סלידה ניכרת מסקאלת החומים, במיוחד בקרב הקהל הצעיר שגם ככה נוטה להיחרד מאופנת העבר. כל זאת, עד שיום בהיר אחד מופיעה לה טינאייג'רית אמריקאית והופכת את הקערה על פיה...

זה קרה איפשהו ב-2014. מיס ג'נר הצעירה החלה להסתובב עם שילוב שלימים יתגלה כפורץ דרך: שפתון Velvet Teddy ועיפרון Whirl, שניהם ממאק כמובן. הרשת געשה ורעשה, טריליון נערות היסטריות צבאו על הקניונים ואחרי חודשים של out of stock וביקוש היסטרי - מאק השכילו למנף את האובססיה והוציאו שפתון תואם ל-Whirl המיתולוגי. 

וכך, מבלי שאיש ישים לב - דור שלם התעצב מחדש *מוזיקה דרמטית*.


ועכשיו ברצינות - אם הייתן שואלות אותי לפני שנתיים איזה מוצר איפור לעולם לא ארכוש, ככל הנראה הייתי מצביעה על שפתון חום. טראומות הילדות עדיין רודפות אותי, וקשה מאוד לנתק את המונח מאותם כישלונות איפוריים. אבל היי, אלינור רוזוולט אמרה לעשות בכל יום משהו שמפחיד אותי - וזה לגמרי עונה על ההגדרה...

בדיוק לפני שנה רכשתי את השפתון החום הראשון שלי (כתבתי עליו כאן) כך שזה הזמן המושלם להציג בפניכן את אוסף הקטן שטיפחתי מאז :-) בגלל שאני יודעת שלא קל להתחיל עם שפתונים חומים (במיוחד אם אתן בהירות כמוני) החלטתי לסדר את השפתונים מהקל אל הקשה - כלומר, קודם השפתונים הכי לבישים ויומיומיים ובסוף שפתוני "ההארדקור", חומים אמיתיים ולא מתפשרים. אז, שנתחיל?

Newbies


טיפ ראשון - ורלוונטי לכל גוון חדש שברצונכן לנסות - הוא להתחיל משפתון זול יחסית. כשמדובר בגוונים מיוחדים ולא שגרתיים עבורכן, תמיד כדאי להתנסות באופציה נגישה כדי ללמוד מה באמת מחמיא לכן מבלי לבזבז הון קטן. Barely There של אסנס עולה שקלים בודדים, נוח ללבישה ובעל גימור לחותי, מה שהופך אותו לאפשרות מושלמת ולא מאיימת עבור מתחילות.



לחילופין, מי שאוהבת שפתוני מאט נוזליים עם עמידות גבוהה (אך עדיין בתמחור הגיוני וגוון ידידותי) צפויה לאהוב את גוון 29* מסדרת הקולור מאט של קרליין. השפתון הזה נכנס למועדפים שלי ולא בכדי - העמידות שלו היסטרית והגוון נפלא ומדויק, לא חום מדי ולא ורוד מדי. מושלם כגוון יום יומי לבהירות (אך קחו בחשבון שהפורמולה מאוד מייבשת...). יופי של שיחוק מקומי מצד קרליין, וכרטיס כניסה בטוח לעולם שפתוני הניינטיז.




Softcore


מי שהתגברה על הפחד הבסיסי (או לחילופין, רוצה לצלול ישר לעניינים) מוזמנת להתחבר לשורשים עם השפתון שהתחיל את כל הבלאגן: Velvet Teddy של מאק. הוא בהחלט מהווה התקדמות ניכרת בכיוון החומים אבל עדיין נותר לביש ונהדר, גוון מקסים שגם בחורות בהירות יוכלו ליהנות ממנו ביום יום. במאק מגדירים אותו כ"בז' עמוק", ואני בהחלט יכולה להתחבר.

באופן כללי אני מאוד ממליצה ואוהבת את שפתוני המאט של מאק. הפורמולה שלהם מושלמת בעיניי - לא flat matte כמו שפתוני הרטרו מאט, ובהתאם נעימים מאוד על השפתיים ומחזיקים שעות ארוכות של דיבורים ונשנושים. ביג לייק!



המקבילה הנוזלית (והנהדרת לא פחות) היא Pasadena של עפרה. גוון חום-ורדרד סופר לביש, מאט לחלוטין וכמו שניתן לצפות מהשפתונים הנוזליים של עפרה - עמיד לשעות ארוכות. כפי שציינתי בתחילת הפוסט מדובר בשפתון "החום" הראשון שניסיתי, ואומנם לקח לי טיפ-טיפה זמן להתרגל אליו אבל זו ללא ספק הייתה תחילתה של ידידות מופלאה...




  Advanced Class


לעפרה יש מגוון רחב של שפתונים ניינטיזיים מהממים (וממש בקרוב יגיע אחד נוסף לארץ, כחלק מקולקציית Vintage Vineyard). אחרי שהתחלנו להרגיש בנוח עם הקונספט (ותודה לפסדינה), הגיע הזמן to step it up עם שתי אופציות נפלאות לא פחות.

Charmed* הוא, ככל הנראה, השפתון בו השתמשתי הכי הרבה בחודשים האחרונים. היד שלי נשלחת אליו אוטומטית בכל יציאה מהבית ואני מוצאת אותו מחמיא בצורה אוניברסלית. הוא ורוד יחסית (מה שרק תורם ללבישות) והפורמולה היא מהמצוינות שניסיתי, עמידה בצורה מפחידה כמעט. לחלוטין גוון שצריך לצרף לאוסף, וכמה שיותר מהר - יותר טוב!



מי שרוצה וורסיה קצת יותר חומה וסתווית, מוזמנת לנסות את האובססיה החדשה שלי: Mocha*. אני חופרת עליו בסנאפצ'ט ולא לחינם - הוא ניחן בכל היתרונות של Charmed והגוון סופר טרנדי ועדכני. מי ששזופה עשויה לאהוב אותו מאוד כשפתון יום יומי - על עורי הבהיר הוא בולט יחסית וגורר המון מחמאות. מושלם, בקיצור.




'90s Pro


הגענו לגולת הכותרת של הפוסט! עכשיו אני שולפת את התותחים הכבדים ומזמינה אתכן לקבל במחיאות כפיים את השפתון החום האידיאלי, תמצית הניינטיז עלי אדמות: Whirl של מאק. הוא ממש לא שפתון לכל אחת (לשזופות יהיה קל מאוד איתו, מי שבהירה צפויה לעבור תקופת הסתגלות) אבל אם תתנו לו צ'אנס אני בטוחה שלא תתאכזבו.

בעיניי, מה שהופך אותו למחמיא כל כך - גם לבהירות - הוא תת הגוון הרוזי, שהופך אותו מגוון חום "זקן" וכבד לצבע הלוהט של העונה. הוא גורם לשיניים להיראות לבנות יותר, שורד שעות ארוכות (גם באכילה!) ובעיניי מוסיף טאץ' עדכני ואופנתי גם להופעה הסתמית ביותר. תעשו לעצמכן טובה ותנסו אותו בחנות. לא תתחרטו :-)



אפשרות נוספת, למיטבי לכת בלבד: Stepping Out של סמאשבוקס מסדרת Always On. למיטב ידיעתי סדרת השפתונים הנוזליים הזו טרם עשתה עלייה ארצה, וחבל - מדובר במוצר מעולה! האפליקטור דמוי הטיפה עוזר להנחה קלה ומדויקת, הפורמולה אטומה ופיגמנטית העמידות מצוינת מבלי להותיר את השפתיים פצועות וכואבות.

את השפתון הזה קיבלתי כחלק מסט שפתיים שרכשתי בספורה (כתבתי עליו כאן) והוא בהחלט הפתיע אותי לטובה. שימו לב שבניגוד לחלק גדול מהשפתונים שהופיעו בפוסט, Stepping Out הוא חום אמיתי, נטול "הקלות". הוא לא ורדרד, לא שקפקף, לא אפרסקי ולא מבריק - חום חם ואמיתי, עם כיסוי מלא וגימור מאט. Do you think you can handle it?...




לסיום, הכנתי לכן השוואה בין השפתונים השונים שתוכל לעזור ולעשות סדר ברמת הכהות ותתי הגוון:



ו...זהו! אני מקווה שהצלחתי לעזור למי מכן שעושה את צעדיה הראשונים בעולם השפתונים החומים. אלוהים יודע שזה לא מעבר קל (במקרה שלי - מתיעוב מוחלט לאובססיה בלתי ניתנת להכלה) אבל מי שתעשה אותו בהצלחה תגלה עולם חדש ומופלא. במידה מסוימת אני קצת שמחה שהפוסט התעכב, כי אין זמן מושלם יותר מהסתיו בשביל להתחיל לשחק בגוונים הללו...

אשמח לשמוע מה דעתכן על לשפתונים חומים, טרנד הניינטיז והמוצרים שהופיעו בפוסט. מקווה שנהניתן! :-)

תודה שקראתן, יום נעים!




*גילוי נאות: המוצרים המסומנים בכוכבית התקבלו לסקירה

12 תגובות

  1. מהממת! בזכותך קניתי את Whirl!
    3>

    השבמחק
  2. את חייבת לנסות את טואופ של מאק גוון מהמם

    השבמחק
  3. קודם כל אהבתי שכולם די דומים ואפשר למצוא דיופים או להמנע מרכישה אם יש לי כבר גוון דומה. charmed נחרש אצלי גם עד דק!

    השבמחק
    תשובות
    1. זו המטרה! תודה רבה :) צ'ארמד מהמם

      מחק
  4. או וואוזה, דיברנו על הפוסט וחיכיתי לו בקוצר רוח! החומים הקלאסיים הם קצת טו מאצ' בשבילי, אבל נראים נהדר עליך. אני תמיד אוהבת את אלה שהם קצת יותר אפורים או ורודים, קצת פחדנית אפשר לומר...

    השבמחק
    תשובות
    1. האפרוריים נראים עלייך נפלא! לגמרי מתאימים ללוק שלך. עליי לעומת זאת... גופה במקרר :)

      מחק
  5. חום זה לגמרי האדום החדש! מבחר נהדר קיבצת לנו פה.

    השבמחק
  6. חום זה כ"כ הצבע שלך, כל פעם שאני רואה אותך בסנאפ עם ליפסטיק חום אני חושבת לעצמי - הו זה בול הגוון שלה!

    השבמחק

Latest Instagrams

© The A List. Design by FCD.