שגרת הטיפוח שלי

3.7.20

צילום: Anna Shvets

דיסקליימר - מה לא יהיה בפוסט הזה: 
+ המלצות מעמיקות על מוצרי טיפוח ספציפיים (יש קצת name-dropping, אבל זו לא הפואנטה)
+ אמירה חד משמעית לגבי שגרת הטיפוח שאתן צריכות לאמץ

אחד הנושאים שאני תמיד נשאלת לגביהם הוא שגרת הטיפוח שלי. בעבר זה הפתיע אותי - מוצרי טיפוח אף פעם לא נתפסו בעיניי כמעניינים או מפנקים במיוחד, במיוחד לא כצרכנית תוכן בעצמי. אם איפור הוא ממתקים, הרי שטיפוח הוא אב מזון בסיסי ומשמים בנחיצותו, כמו ירקות. לקח לי זמן רב עד שהבנתי את סוד הקסם של מוצרי הטיפוח - כשהם עובדים, הכל עובד. כמה פשוט, ככה נכון. שגרת טיפוח טובה חוסכת איפור, זמן, ובעיקר נותנת תחושה ממש טובה (אני לא יודעת מה אתכן, אבל בכל ערב כשאני שוטפת פנים ונמרחת בקרמים אני מרגישה קצת יותר כמו בחורה בוגרת ואחראית). 

לא אשקר אם אומר שחלק מחוסר החיבה שלי לתחום נוגע להיותי בלוגרית, ולכך שלאורך השנים התבקשתי להתנסות בלא מעט מוצרי טיפוח שונים ומשונים. אם יש דבר אחד שאתן מוכנות לקחת מהפוסט הזה, זה שעם עור הפנים לא עושים ניסויים. מצאתן משהו שבאמת עובד לכן? נפלא! Stick with it עד שהעור ישדר לכן שצריך לעבור הלאה. במשך שנים התמודדתי עם עור מעורב-שמן, כאשר לעיתים הוא היה מיובש, לעיתים מחוצ'קן אבל בעיקר הוא היה לא מאוזן, עם בעיה חוזרת ונשנית של נקבוביות חסומות, טקסטורה מחוספסת ומראה כללי לא הכי מדהים שיש. אף פעם לא חשבתי לקשר את זה לעובדה שאני מתישה אותו ומתעללת בו בכל פעם ששולחים לי מוצר חדש שצריך לסקור (שברוב המקרים אפילו לא נועד לסוג העור שלי!). רק בשנה + האחרונה, כשקיבלתי החלטה מודעת להפסיק לסקור מוצרי טיפוח רנדומליים ולהמקד אך ורק במוצרים שהקוסמטיקאית שלי התאימה לי, התחלתי לראות תוצאות של ממש. פתאום העור נעשה נקי, חלק וקורן. מייקאפים שבעבר לא שרדו עליי יותר מכמה שעות מרוב שמנוניות נותרו איתנים במשך יום עבודה שלם. הייתי צריכה להשתמש בפחות חומר כדי להסתיר פחות פגמים, ובאופן כללי הרגשתי הרבה יותר טוב "בעור שלי" (סלחו לי על הקיטשיות).

לצד התובנה שלא צריך לעשות ניסויים, למדתי משהו נוסף - less is more. אני יודעת שנפוץ מאוד בקרב חובבות הביוטי לדבר על שגרת טיפוח שמונה כמות גדולה של מוצרים, ובעבר גם אני האמנתי בזה. טרנדים כמו 16 שכבות של קרמים, ארונות מלאים במוצרים כמו סרום עיניים, קרם עיניים, ויטמין C, סרום לחות, קרם לחות, ג'ל לחות, מסכת לחות, מסכת בוץ, חומצה היאלרונית, חומצה גליקולית, חומצה סלצילית, טונר מבהיר, טונר מצמצם נקבוביות, טונר מדיח כלים, קרם לילה, שמן פנים, שמן מנועים, פילינג כימיקלי, פילינג גרגרים, מים מיסלריים, מים טרמליים, מים קדושים, מים מינרליים... הכל מהכל מהכל, וכמה שיותר מזה. מי שהייתה רצינית גם דאגה להחזיק יותר ממוצר אחד מכל סוג, ככה שבדרך כלל המוצרים היו יושבים במגירות חודשים ארוכים, לפעמים אפילו שנים, עד שהחומרים הפעילים בהם היו מפסיקים לעבוד (במקרה הטוב) או מתקלקלים (במקרה הרע). אחרי שהקוסמטיקאית שלי הפצירה בי להפסיק למרוח על העור שלי מכל הבא ליד, החלטתי לנסות ולמשך תקופה מדודה לדבוק בשגרה מינימלית שכוללת רק את ה-Must have מבחינתי: סבון פנים, קרם לחות, קרם עיניים, קרם הגנה וקרם טיפולי עם חומצות. ההבדל היה דרמטי, ואני ממליצה לכל אחת ואחת מכן לנסות זאת בעצמכן! (כמובן שככל שהמוצרים שתבחרו לשם כך יהיו מדויקים יותר לצרכים שלכן - הן מבחינת ייעוד והן מבחינת איכות המוצר עצמו - כך תראו תוצאות משמעותיות ומהירות יותר).

אז איך שגרת הטיפוח שלי נראית כיום? 

בוקר:

1. סבון פנים - בשנים האחרונות אני משתמשת בפילינג האורז של דרמלוג'יקה, אבל לאחרונה חושבת על להחליף למוצר אחר שכן התוצאות שהוא מעניק לי פחות דרמטיות מבעבר. על אף שאני עדיין ממליצה עליו בלב שלם וחושבת שמדובר במוצר אגדי, זה רק מראה שחשוב לשמור על דינמיות - אם העור מתרגל למוצר מסוים זה בסדר גמור להחליף לאחד אחר. 

2. קרם עיניים - השימוש העיקרי שלי בקרם עיניים בבוקר קשור להכנה לאיפור, ולכן אני בוחרת בקרמים קלילים כמו ה-pep-start של קליניק.

3. קרם לחות - אני נאמנה כבר שנים רבות לקרם לחות ברבדוס של אנה לוטן, שנהדר לבעלות עור מעורב-שמן.

4. קרם הגנה - אני אוהבת מקדם הגנה גבוה של 50 SPF אבל בה בעת שונאת תחושה שמנונית וכבדה על העור, מה שגורם לי לחבב מאוד קרמים "מימיים" וקלילים מהזן הקוריאני, סטייל Watery Essence של ביורה (כתבתי עליו כאן).

ערב:

+ שלב מקדים - הסרת איפור. אם התאפרתי איפור מלא, אני משתמשת בבאלם הניקוי Take The Day Off של קליניק. אחריו אני מעבירה וויש עם פד צמר גפן ספוג במים מיסלריים של גרנייה או לוריאל. אם התאפרתי בצורה קלילה יחסית, אני מסתפקת רק במים מיסלריים.

1. סבון פנים - אני משתמשת בג'ל ניקוי DM לעור מעורב-שמן שרכשתי מהקוסמטיקאית שלי. הוא מאוד נעים על העור ולא מייבש אותו. 

2. קרם עיניים - בערב אני מניחה קרם עשיר יותר, כמו קרם האבוקדו של קיהל'ס (למרות שעכשיו, בגיל 25 העתיק, כנראה שכדאי לי להתחיל לבדוק אופציות רציניות יותר). אודה בכנות שלא תמיד אני זוכרת להתמיד עם קרם העיניים, אבל זה בהחלט צעד חשוב.

3. קרם חומצות טיפולי - אני משתמשת קבוע בקרמים של ביופור שאני רוכשת מהקוסמטיקאית שלי, בהתאם למצב עור הפנים (ברייט/אזלייט). אם יש מוצר אחד שאני נשבעת בהשפעה שלו על העור, זה חומצות. השימוש בהן יכול להיות מבלבל בהתחלה, אבל בהחלט שווה את זה! (חשוב - אל תחשבו אפילו על להתקרב לחומצות אם אתן לא מקפידות על שימוש בקרם הגנה). עם השנים למדתי שהתוצאות שאני מקבלת מהמוצרים המקצועיים שאני רוכשת מהקוסמטיקאית טובות פי כמה וכמה ממה שראיתי ממוצרי פארם כגון הטונר של פיקסי, אבל בעבר בהחלט נהניתי גם ממוצרים לא מקצועיים שמתיימרים לעשות עבודה דומה.

4. קרם טיפולי לפצעים (אופציונלי) - אם במקרה נפלתי על תקופה הורמונלית או סתם לחוצה וזכיתי בחברים חדשים על הפנים, אני אוהבת למרוח עליהם מוצר של ביופור בשם קיור שמרפא גם את הפצעים העמוקים והכואבים ביותר בצ'יק צ'ק. לשמחתי זה כבר כמעט לא קורה, ועדיין...

וזהו. לא דרמטי מדי, לא ארוך מדי - מדובר בשגרת טיפוח קצרה, נוחה ו - אם לוקחים בחשבון שאני משתמשת במספר קטן של מוצרים קבועים במקום ברשימה ארוכה של מוצרים בטווחי מחירים שונים - אפילו לא יקרה מדי. המוצרים עצמם יכולים להשתנות עם הזמן (חלקם אכן השתנו ועומדים להשתנות) אבל המבנה נשאר זהה. העור שלי מקבל מענה לכל מה שהוא צריך מבלי שאעמיס עליו סתם, אגרום לו לגירויים או אבזבז את כספי לחינם על מוצרים שאולי נראים ונשמעים טוב אבל לא באמת נדרשים. זה לא אומר שאחד לכמה זמן אני לא מתפנקת לי באיזו מסכת פנים נחמדה, אבל אני ממש לא רואה בכך חלק אינטגרלי משגרת הטיפוח שלי. אם כבר, אני ממליצה להחליף את המסכות היוקרתיות בטיפול פנים איכותי אחת לכמה חודשים - העור שלכן יודה לכן. 

אשמח לשמוע על שגרת הטיפוח שלכן, מה הם הדברים שעושים את ההבדל בעור מבחינתכן והאם גם לכן היו "הארות" שגרמו לכן להפסיק להשתמש במוצרים מסוימים (או להיפך). 

תודה שקראתן!

תגובה 1

  1. אני בדיוק מחפשת קרם פנים ליום שיתאים לעור שלי וזה ממש משימה לא פשוטה

    השבמחק

Latest Instagrams

© The A List. Design by FCD.