נשבע לך לא בוגד

25.4.15



תפתחו יוטיוב. תרשמו בשורת החיפוש "Makeup collection". חלק מהסרטונים יארכו למעלה משעה, חלק "רק" 17 דקות. עשרות סמקים, מאות לקים, אינספור מייקאפים - המספר משתנה מאחת לאחת, כאשר יש בחורות שבבעלותן ארגזים מלאי שפתונים ואחרות דווקא אובססיביות לעפרונות עיניים (אהמ). מה שבטוח, לכל אחת ממכורות האיפור בסרטונים תהיה מגירת מסקרות.

גם לבחורות ממוצעות (יחסית), מהזן שאוהב איפור אבל לאו דווקא מכור לדבר, יש לרוב מספר מסקרות בשלוף. יש משהו במסקרה שגורם לנו לאגור. וזה מצחיק, כשחושבים על זה, כי מסקרה היא אולי המוצר בעל תאריך התפוגה הקצר ביותר... ועדיין - אנחנו ממשיכות לקנות ולפתוח מסקרות חדשות. אולי זה בגלל שמסקרות קשה לנסות בחנות, אולי זה בגלל שחלקנו מעדיפות מסקרה אחת ליום יום ואחרת לאירועים (ושלישית לדייטים, רביעית עמידה במים, חמישית צבעונית ועוד ועוד...).

ואיכשהו יצא שאני, בלוגרית איפור ומכורה למופת, לעולם לא מחזיקה יותר ממסקרה אחת פתוחה.







אולי זה בגלל שאני כה חרדה לבריאות העיניים שלי, ותמיד דואגת מדלקות ושאר עניינים. או בגלל שאני חלק מהמיעוט שמקפיד לזרוק מסקרות לפח מיד אחרי שלושה חודשים. אולי זה מקמצנות, כי מסקרות מתייבשות כשמשאירים אותן פתוחות... מי יודע. אבל מאז גיל 17 בערך, בו התהדרתי בארסנל קבוע של שתי מסקרות - יומיומית ודרמטית - אני משתמשת תמיד במסקרה אחת ויחידה. זה מאפשר להכיר היטב את המסקרות שלי (כמה מהר כל אחת מתייבשת, כמה היא עמידה בתנאי מזג אוויר שונים ועוד) ולקבוע מי מצוינת ומי פחות. גם כשהמסקרה מאכזבת (אהמ, מיס מנגה) אני דואגת להתמיד, ורק כאשר אני מחליטה סופית שהיא לא בשבילי, המסקרה עוברת לשקית ה-empties ומפנה את מקומה לחדשה. אין, אצלי לא תמצאו מגירת מסקרות.

את הגישה הזו אימצתי בשנים האחרונות, לאחר שהתחלתי להשתמש במסקרות "יוקרתיות". YSL, קליניק, אסתי לאודר - כשמוציאים למעלה מ-100 ש"ח על מסקרה, לא משתמשים ביותר מאחת, וגם מזו שיש מוציאים את המקסימום... לא לקח לי הרבה זמן להבין שהמסקרה הטובה ביותר שניסיתי היא ה-Sumptuous של אסתי לאודר. עד אז, חיי היו מירוץ בלתי נגמר אחרי הדבר הטוב הבא, ונמנעתי מלרכוש את אותה מסקרה פעמיים. כשפגשתי את ה-Sumptuous הבנתי שהגעתי לשלב בחיים שבו אפשר להתמסד.

במשך כמעט שנה היינו בלתי נפרדות. רכשתי אותה ארבע פעמים - גם כשדלקת סוררת בעין גרמה למותה בטרם עת של השלישית, לא ויתרתי. היא הייתה כל מה שיכולתי לבקש ממסקרה. עמידה, שחורה משחור, מעגלת, מאריכה, מעבה - היא הייתה מושלמת. באותה תקופה, שאלו אותי באיזו מסקרה אני משתמשת על בסיס כמעט יום יומי!
 I thought we had it all.




ואז הגיע צה"ל, או יותר נכון - המשכורת הצה"לית. הבנתי שלהוציא על מסקרה 100+ שקלים כל רבעון זה בעייתי משהו. וכך החל המסע המופלא ורווי האכזבות בדרך למציאות חלופה עממית. אני אחסוך מכן את התיאורים (בפעם הראשונה מאז תחילת הפוסט...) ואספר כי המסקרה אכן נמצאה, ושמה בישראל False Lash Telescopic. פחות מעבה מה-sumptuous, אבל מדהימה בכל מובן אחר. הזמנתי אותה מ-eChemist והיינו מאושרות למשך שלושה חודשים.

ואז, הגיע הזמן להיפרד. משכתי את הרגע כמה שרק ניתן, גם כאשר כמעט ולא נותר חומר בטיובה. במגירה חיכו לי כמה מסקרות חדשות, אבל אני, לא היו בי כוחות לומר לה שלום. וכאילו בשביל להפוך את הפרידה לקשה יותר, המסקרה הבאה בתור הייתה ממש מאכזבת (כן, Maybelline The Mega Plush. אני מסתכלת עלייך). קיללתי את עצמי על שלא רכשתי גיבוי, אבל הבנתי שגם אם אבצע הזמנה באותו רגע - ייקח לה לפחות חודש ימים להגיע (ותודה לדואר ישראל). עצב רב.




רצה הגורל ואסנס הגיעו לארץ. דרך קלה וזולה להתנסות במסקרות בטרם אתאחד מחדש עם זו שאהבה נפשי. הראשונה הייתה Get Big! Lashes עליה סיפרתי לכן במועדפי פברואר. היא נתנה הדגשה נחמדה ליום יום והפתיעה בגזרת העמידות, אבל המברשת הענקית עצבנה אותי בכל פעם מחדש (יום יבוא ואכתוב פוסט מחאה על העפעפיים שלי, mark my words). גם עם מברשות דקות קשה לי להימנע לחלוטין ממריחת מסקרה על העפעף, אבל עם Get Big! Lashes זה היה פשוט בלתי אפשרי. ערב אחד, כמה שעות לפני אירוע, שיחק לי המזל ואיפור העיניים יצא לי פשוט נפלא. כה נפלא, שהמחשבה על לחרב אותו עם מסקרה הייתה בלתי נסבלת. וזה היה הרגע בו בגדתי בעקרונותיי ופתחתי מסקרה שנייה.

"זה אסנס," אמרתי לעצמי. "זה זול. זה בסדר." גם אם שתיהן ילכו לפח, מדובר בהפסד של כ-30 ש"ח. הכל בסדר. וכך גיליתי את Maximum Definition, המסקרה הכתומה הטובה ביותר שניסיתי (וגם היחידה).




Maximum Definition ניחנה במברשת צרה וסיליקונית, מהסוג שגורם לי להרגיש רגועה יחסית בעת ההנחה. הפורמולה שלה מעולה - לא יבשה מדי ולא רטובה מדי, כזו שניתן לבנות במידת הצורך. היא עמידה בדיוק כמו ה-Get Big! Lashes, גם בעפעפיים התחתונים. למרות שהיא מוגדרת כ-Volume Mascara, היא לא מעבה בעליל. עם זאת, האורך שהיא נותנת נפלא והריסים מופרדים היטב. בעיניי היא נותנת תמורה מעולה למחיר, ונהניתי להשתמש בה (אם כי התגעגעתי למראה הריסים השופע).


למעלה: Essence Get Big! Lashes למטה: Essence Maximum Definition


אבל...

במהלך יום כיף שעשיתי עם אמי היקרה, נכנסנו לסניף המשביר לצרכן. אמא שלי מפחדת פחד מוות מדיילות האיפור, ואני הרגשתי שזו חובתי כביתה הבכורה להגן עליה בשעה שהיא רוכשת את תמרוקיה. בין התקוטטות אחת לשנייה עם הדיילות, ניסיתי לשכנע את אמא שלי לרכוש מסקרה (לראשונה מאז שנישאה לאבי, אי שם בשנות ה-90). בכדי להפוך את ההצעה לפחות מאיימת, הובלתי אותה אל הסטנד של לוריאל. כל חובבת איפור מכירה את מסקרת הטלסקופיק הקלאסית - מברשת דקיקה ועדינה שמעניקה לריסים מראה עדין ויפה. בשעה שניסיתי לשווק אותה לאמי נחו עיניי על המסקרות הכסופות שעמדו בסמוך וכמעט זעקתי באושר. FALSE LASH TELESCOPIC! לא היה לי מושג שהיא החלה להימכר בארץ. יתכן שהיא נמצאת כאן כבר שנים, מי יודע... אבל החלק החשוב בסיפור הוא שהתאחדנו, מוקדם מן הצפוי.


Essence Maximum Definition vs. L'oreal False Lash Telescopic


וכך, בפעם השנייה בתוך פחות מחודשיים, עברתי על הכלל שלי - "No more than one open mascara at any given time" (זה נשמע יותר דרמטי באנגלית). אבל היי - אין חוקים באהבה!

החוויה המטלטלת הזו (דרמה, מישהו?) לימדה אותי הרבה על החיים. אבל היא בעיקר לימדה אותי שגם כשבוחרים להתנסות ולנדוד למחוזות חדשים, חשוב לשמור קרוב על הטוב והמוכר, זה שתמיד אפשר לסמוך עליו. וכן, גם אם זה אומר שיהיו לי שתי מסקרות פתוחות באותו זמן...

ועכשיו, אחרי שסיימתי להשתטות - קבלו השוואה עניינית בין שלושת המסקרות.




Get Big! Lashes: מברשת סיבית גדולה ואליפטית. מעניקה לריסים מראה מעוגל עם אורך ונפח בינוני פלוס. עמידות טובה מאוד. ניתנת לבנייה.

Maximum Definition: מברשת סיליקונית גמישה, בעלת סיבים קצרים. מעניקה לריסים מראה מופרד ומוארך, ללא נפח. עמידות טובה מאוד, ניתנת לבנייה.

False Lash Telescopic: מברשת סיליקונית דקיקה, בעלת סיבים קצרים וצורה מלבנית. מעניקה לריסים נפח, אורך והדגשה משמעותית. עמידות מצוינת. ניתנת לבנייה בקלות.




שלושת המסקרות נמצאות בסקאלה העממית, אבל בשעה שהמסקרות של אסנס עולות פחות מ-20 ש"ח, עבור זו של לוריאל תתבקשו להוציא עוד כמה דינרוס. שווה להתעדכן במבצעים או לרכוש אונליין. את המסקרות של אסנס, אגב, הזמנתי מכאן.


תודה שקראתן! ספרו לי, מה המסקרה המנצחת שלכן? 

14 תגובות

  1. אוהבת את הפוסטים הארוכים והמפורטים שלך, על מלחמת הקיום כחיילת בארצנו, על היותך בת ומגן אנושי לאימך!
    אני ממש רוצה לנסות את המסקרה של לוריאל, אולי כשהפתוחות שלי ייגמרו (יש לי 5 פתוחות)

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מאוד נהנית לכתוב פוסטים כאלה... המסקרה הזו מצוינת בעיניי, אבל היא תחכה לך :)

      מחק
  2. שיקסוש הצלחת להצחיק כתמיד, שמחה לשמוע תמיד על המאבקים היומיומים שלך ;)
    אני גם כבר מצאתי את האחת שאני שומרת לה אמונים...

    השבמחק
  3. מה המברשת הכי נוחה לדעתך?

    השבמחק
    תשובות
    1. ללא ספק הדקיקה של לוריאל. אני יכולה להגיע איתה לשורש הריסים מבלי להכתים את העפעף, והיא מסרקת ומפרידה מצוין. ואפילו מתפקדת טוב כשזה מגיע לריסים התחתונים :)

      מחק
  4. משום מה מסקרות זה הדבר שכל בחורה קונה המון ורוצה מגוון! אני אישית מנסה לשלוט בעצמי ל2, אחת יוקרתית והשניה "רגילה". משום מה תמיד הרגילה עדיפה עליי. אסנס לחלוטין הבאים לקניה

    השבמחק
    תשובות
    1. הרבה בנות אומרות שהן מעדיפות מסקרות עממיות על פני יוקרתיות. האמת שקשה לשפוט - הרי בפועל אנחנו מנסות יותר מסקרות עממיות (נטו בגלל המחיר), כך שהסיכויים שנמצא משהו שאנחנו אוהבות גדלים...

      מחק
  5. תאמיני לי את עושה בחוכמה שיש לך רק אחת פתוחה כל פעם..עד הכמה ימים האחרונים אהבתי את הורודה של אסנס אבל היא מתחילה להתפורר עלי פתאום...כנראה רומזת שהיא רוצה לצאת לפנסיה. פוסט נהדר!!!

    השבמחק
    תשובות
    1. אוי, אני שונאת כשמסקרה אהובה מתחילה להתפורר... זה קרה לי גם עם הלוריאל ולקח לי המון זמן להודות בזה שהגיע הזמן להיפרד :) תודה רבה!

      מחק
  6. רררר כתבתי תגובה והיא נעלמה כשניסיתי לשלוח :(
    ממש ממש נהניתי מהפוסט, ואנחנו דומות בקטע הזה. גם אני בחיפוש תמידי-אובססיבי אחרי המסקרה המושלמת, וגם אני לא אוהבת להחזיק יותר ממסקרה אחת פתוחה בפרק זמן נתון

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה! לא מפתיע אותי שאת גם ככה, את המומחית בעיניי תוקף של מוצרי איפור :)

      מחק
  7. פוסט נהדר אהבתי :} חסר לי לראות את המסקרות על עיניך כדי לדעת את האפקט שלהם

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה :) אקח לתשומת ליבי לעתיד!

      מחק

Latest Instagrams

© The A List. Design by FCD.