Beauty Detox

20.2.15



עוד סופה הגיעה למחוזותינו, ואני מקווה שכולכן ערוכות ועטופות היטב! הפוסט הזה מוקדש לנושא שאולי יהיה מוכר לחלקכן מתחום הבריאות: Detox, או בעברית - "ניקוי רעלים". המונח מגיע מהרפואה האלטרנטיבית, אבל בשנים האחרונות תפס יותר כותרות בעקבות הופעת דיאטות המיצים הפופולריות שמבוססות על עקרונות ניקוי הרעלים. בקצרה, בגוף שלנו מצויים לא מעט רעלים אותם אנחנו סופגים משלל מקורות: מזון מעובד (חומרי הדברה, הורמונים, אנטיביוטיקות וכו'), מתכות כבדות, חומרי ניקוי, אלכוהול, סיגריות ועוד.
הרעיון מאחורי שיטת "ניקוי הרעלים" הוא כזה - הרבה בעיות בריאותיות נגרמות בעצם מכך שהגוף "מורעל". אם ננקה את הגוף מהרעל, ניפטר מהבעיות. בלי תרופות, בלי טיפולים מסובכים, פשוט לטהר את הגוף מבפנים! לרוב מדובר בדיאטות שנמשכות ארבעה שבועות ומעלה, ומבוססות על הרבה מאוד ירוק, הרבה מאוד נוזלים וכמה שפחות מוצרים מעובדים ומהחי.

אקדים ואומר שאני בחורת ג'אנק פוד, ושלא ניסיתי (וסביר להניח שגם לא אנסה) את השיטה, אבל רעיון הטיהור דווקא מאוד מצא חן בעיניי. כבר סיפרתי לכן בעבר שהחודשים האחרונים היו קשים ולחוצים, ומצאתי את עצמי מתמודדת עם עור פנים בעייתי למדי. לא משנה כמה ניסיתי לטפל ולהרגיע, המצב לא השתפר. ובנוסף - הבעיה רק החמירה בכל פעם שקיבלתי מחזור וההורמונים הצטרפו לחגיגה. לאחר מחשבה רבה, החלטתי שהגיע הזמן לעשות שינוי. לא משנה כמה ניקיתי את הפנים, כמה קשה טרחתי בהסרת האיפור - זה לא עבד. אז אולי הגיע הזמן לעבור לטיהור משמעותי יותר.

בארבעת השבועות האחרונים פצחתי ב-Beauty Detox. את הניקוי התחלתי עם שתיית לפחות שני ליטר מים ביום. ישנם אינספור מחקרים שמוכיחים ששתיית מים מרובה תורמת למראה העור, גמישותו ומרקמו, וכבר נוכחתי בעבר שכשאני שותה - אני יפה. אחרי שהתנעתי את התהליך (ורצתי לשירותים חמישים פעם), הגיע הזמן לחלק המעניין באמת.



קוסמטיקה נקייה




לא היה לי ספק שבשביל להצליח לנקות את העור שלי, אהיה חייבת לעשות שינוי כלשהו - גם אם זמני - בשגרת האיפור שלי. נכון, אני מקפידה לנקות את העור היטב בסופו של כל יום, ועדיין - מדובר בשעות ארוכות בהן הנקבוביות חסומות והמייקאפ מכביד על העור ורק מרגיז עוד יותר את "החברים". ולכן, האינסטינקט הראשון שלי היה לפנות לאיפור מינרלי.

מינרלז הוא מותג איפור מינרלי ישראלי בבעלותה של שרית קפלן, שזכה לאחרונה ללא מעט ביקורות חיוביות ברשת. האמת היא שהסיפור שלי עם מינרלז התחיל לפני למעלה מארבע שנים, עוד בתקופה בה פורום 413 הישן בתפוז היה מעוז הפעילות העיקרי עבור חובבות האיפור והטיפוח באשר הן. אני הייתי אז רק בת 15, וחיפשתי נואשות אחר מייקאפ שיעזור לי להסוות את הפצעים והאדמומיות שסירבו להיעלם. רצה הגורל ושרית, שהייתה חברה בפורום, סיפרה באחד השרשורים על המייקאפ המינרלי שרקחה לעצמה. לאט לאט החלו לצוץ בפורום ביקורות אוהדות ואני החלטתי לנסות את מזלי. שרית הייתה מקסימה ועזרה לי למצוא את הגוון המתאים, שעד היום אני זוכרת את שמו - I Got Life (כן, באותם ימים חשבתי שיש לי תת גוון ורוד...). ההזמנה הגיעה במהירות ואני התחלתי להשתמש במייקאפ בנאמנות.

אני לא יודעת אם אני יכולה להגיד שהמייקאפ הזה שינה לי את החיים, אבל הוא בהחלט עשה עבודה נפלאה בשיפור הביטחון העצמי שלי. אני לא יודעת מה קשה יותר עבור נערה צעירה - זה שיראו לה את החצ'קונים או שיראו שהיא מלאה במייקאפ. המייקאפ המינרלי של מינרלז פתר לי את הבעיה הזו. המייקאפ התקבל טבעי ביותר, והיותו מינרלי עזרה לעור המתבגר שלי לא להתחרפן מעבר למה שנגזר עליו הודות להורמונים. לאחר שימוש אינטנסיבי סיימתי את המייקאפ וכמו שקורה לכל מכורת איפור שמגלה מוצר חדש - נפתח לי התיאבון למותגים חדשים.

המשכתי להשתמש במגוון מייקאפים מינרליים במשך כשנתיים, ואז העור השתפר והעזתי לחזור ולנסות מייקאפים "נורמליים". וכמובן, ברגע שנכנסתי לעולם השופע הזה, לא הצלחתי לצאת...

עד עכשיו, זאת אומרת. כשהחלטתי על תוכנית הניקוי יצרתי קשר עם שרית, שנשארה מקסימה בדיוק כמו שזכרתי. נכון, ניסיתי לא מעט מותגים מינרליים נהדרים, אבל לא יכולתי שלא לזכור חסד נעורים למינרלז. מותג מקומי, הוגן, נטול אכזריות וטבעוני - מה עוד אפשר לבקש? שלא לדבר על מתיחת הפנים הנהדרת שהאתר והמוצרים עברו - כשאני רכשתי את המייקאפ הראשון שלי, האתר עוד היה לא מושך במיוחד מבחינה עיצובית, וגם אריזות המוצרים היו די סתמיות. לא עוד!




צבעי המותג הנוכחיים הם סגול וירוק - שילוב מקסים ורגוע שמצד אחד נותן תחושה פסטורלית ומצד שני שומר על תחכום ואלגנטיות. לא צריך ללבוש שרוואל ולצעוד יחפה בשבילי הקיבוץ בשביל להתחבר למותג...
ועכשיו, למוצרים עצמם:




בדומה למייקאפ הראשון שניסיתי מהמותג, גם הפעם הלכתי על הסדרה לכיסוי מלא. Santa Fe הוא גוון בהיר מאוד (!) וצהבהב, ולא יתאים לכן אלא אם כן אתן שלגיות אמיתיות. לי הגוון מושלם כרגע, עם חיוורון החורף, אבל אולי בקיץ אצטרך לעבור ל-White Boys הבהיר פחות.

את ההנחה אני מבצעת באמצעות מברשת ה-buffing של Real Techniques (גם קבוקי יכולה לעבוד היטב). יש מגוון שיטות לעבודה עם מייקאפ מינרלי, ופשוט צריך לנסות עד שמוצאים את זו שהכי טובה לנו באופן אישי. אני כבר די ותיקה בתחום, כך שישר מהניסיון הראשון הצלחתי לקבל את הכיסוי הכי מוצלח עבורי, שנתן מקסימום כיסוי עם מינימום נוכחות. אני אוהבת לעבוד עם המייקאפ על יבש, מבלי להיעזר במים תרמליים, אבל כן דואגת לעבוד על פנים מלוחחות היטב. מייקאפ מינרלי לא ייתן לכן עור מושלם וללא רבב - אבל הוא כן יצור מעין אפקט פוקוס רך שיחוס על הנקבוביות הפעורות. המייקאפ הזה מסווה את האדמומיות שלי היטב, ולמרות שהוא לא מסתיר חצ'קונים לחלוטין - הוא בהחלט מטשטש אותם. כמו שאמרתי, המראה שמתקבל הוא טבעי - אני פשוט נראית כאילו יש לי עור ממש טוב (ביחס לעצמי). עבורי, מדובר בבסיס נפלא ליום יום, שלגמרי משטה בגברברים שאיתי במשרד ("וואו, את נראית ממש טוב בלי איפור!").

אני חושבת שמייקאפ מינרלי הוא אחד הדברים הטובים ביותר לבעלות עור שמן\מעורב, פשוט בגלל שבניגוד לרוב המייקאפים - הוא נראה טוב יותר לאורך היום. ככל שהעור מפריש שומן המייקאפ "נמס" לתוכו ונטמע טוב יותר, יפה יותר, טבעי יותר. אני מאוד אוהבת את הפורמולה הדקה שקל לעבד לתוך העור, ומסתדרת טוב גם עם האזורים היותר יבשים בפנים שלי.
עם זאת, נקודה קטנה לשיפור היא דווקא באריזה - המכסה קטן יחסית וגדול רק במעט מראש המברשת שלי, מה שמקשה עליי לבצע את פעולת ה-swirling הכה נדרשת בעבודה עם מייקאפ מינרלי.




עובדה רנדומלית על עצמי: מעולם לא השתמשתי בפודרה בתפזורת. כשהייתי צעירה יותר חיפשתי משהו פשוט ונוח לשימוש, כזה שאפשר לזרוק בתיק ולשכוח ממנו עד לפעם הבאה שהאף יבריק.

מה שהופך את Nights in White Satin למיוחדת עבורי זה לא רק היותה הפודרה הראשונה בתפזורת שיצא לי לנסות, כי אם היותה הפודרה המאירה הראשונה שיצא לי לנסות.
כן כן, אני השיקסע וחלום חיי הוא עור פנים מואר.
אוהבים אותך שיקסע, אוהבים אותך! אה... רגע... אין לך עור שמן?!
אז התשובה היא כן. יש לי עור פנים שמן-מעורב ועדיין, בלילות הקרים כשאני מכורבלת במיטה, משאלה אחת עומדת לנגד עיניי: עור מואר. לא עוד מייקאפ בגימור מאט, ועליו שליחטות של פודרה מקומחת. עור מואר, קורן וחי - כזה שגורם לי להיראות עירנית, בריאה והו-כה-פרשית!
לפעמים אני מניחה מייקאפ (כמו ה-Healthy Mix של בורז'ואה) ונהנית מאותם רגעי חסד קטנים שלפני הנחת הפודרה, בהם העור נראה כה חי ומרהיב. כמובן שאם אצא ככה מהבית לא יעברו עשר דקות ואפשר יהיה לטגן חביתה על פניי... טרגי, לא?

ואז הגיעה Nights in White Satin.
הפעם הראשונה שניסיתי אותה הייתה מעל הקולורסטיי של רבלון - כידוע, מדובר במייקאפ בגימור מאט, ועם תוספת של פודרה רגילה לרוב מתקבל מראה אולטרה מאט עם נגיעות קימוח. בוז. לעומת זאת, עם הפודרה המאירה של מינרלז, מתקבל מראה טבעי ומושלם (הודות לכיסוי הנהדר של הקולורסטיי) ששורד שעות ארוכות. מראה חי ומואר לא היה כאן, אבל הרי מדובר בקולורסטיי. כבר נקודה לטובת הפודרה, שקיבעה היטב מבלי ליצור מראה מקומח וכבד.

ניסיון שני נעשה עם ה-CC האהוב עליי מבית בורז'ואה. יש לו גימור טבעי משל עצמו, ואני חייבת לקבע אותו אחרת אבריק תוך שנייה וחצי. איתו התגלה מלוא הדרה של הפודרה - העור היה פשוט מואר. אחרי כחמש שעות התחלתי להבריק קצת מעבר למידה הרצויה, ועדיין - הייתי כל כך קורנת, זה היה פשוט קסום. ברור לי שבקיץ הישראלי אצטרך לגנוז אותה, אבל לתקופה הזו של השנה היא פשוט מדהימה!
(קיבלתי גם דוגמית של הפודרה Smooth Criminal למראה מאט. אחזור לדווח עליה כשיתחמם קצת.)




אחד המוצרים המעניינים והמוצלחים ביותר שקיבלתי - פודרת Halo, שמוגדרת כפודרת קונסילר. בעיניי אין לה מספיק כיסוי על מנת לשמש כקונסילר בפני עצמה, אבל היא עושה עבודה נפלאה בכל הנוגע לקיבוע הקונסילר מתחת לעיניים.
יש לי אובססיה לא קטנה לקונסילרים, וכרגע פתוחים אצלי לא פחות משבעה קונסילרים שונים... ניסיתי את הפודרה עם חמישה מהם, והתוצאה הייתה עמידה יותר עם פחות הצטברויות בקמטוטים מבד"כ. סיפרתי לכן במועדפי דצמבר שאני אוהבת להשתמש בפודרה המינרלית של מאק בדיוק לאותה מטרה - אבל ה-Halo לוקחת ובגדול.
למה? היא גרוסה הרבה יותר דק מזו של מאק, כך שהמראה שמתקבל פחות "כבד". מעבר לכך, ל-Halo יש מעט כיסוי משל עצמה, וזה חשוב לי בגלל שתמיד כשאני מניחה פודרה מעל הקונסילר (בעזרת מברשת ה-setting של RT) אני מוצאת את עצמי מזיזה אותו מעט, מה שמוריד מהכיסוי. היות וה-Halo מוסיפה מעט כיסוי בעצמה, נפתרה הבעיה!
לסיכום - מוצר נהדר שיירכש בעתיד.




נוסיף קצת צבע לפוסט - קבלו את Eventually, אחד הסמקים היפים שניסיתי לאחרונה.
(משהו קטן ונחמד: שימו לב למדבקה המרמזת על צבעו של הסומק. במינרלז מתייגים ככה את הסמקים והצלליות בכדי להקל על ההבחנה בין הגוונים השונים. חמוד מאוד.)

בשעה שרוב ההמלצות שראיתי היו על Killer Queen ו-Hey Jude, הלב שלי ישר נמשך לפנינה החבויה הזו. סומק ורדרד שקפקף ועדין, גרוס דק דק, שמעניק לעור הסמקה טבעית ויפיפייה. לגמרי מתכתב עם מראה ה-English Rose שאני כה אוהבת. חרשתי עליו לאורך כל החודש, הוא פשוט מקסים מקסים מקסים.
אודה שבהתחלה קצת פחדתי להשתמש בו - סומק באבקה, ועוד ורוד, עלול לצאת מעט מוגזם בשימוש לא זהיר. עם זאת, בעזרת מברשת הקונטור של Real Technique, הנחה עדינה ומדויקת של הסומק באזורים הרצויים נותנת מראה פשוט נפלא. עכשיו בא לי על כולם...

עובדה מגניבה אחרונה - כפי שאולי הבחנתן, כל המוצרים של מינרלז נושאים שמות מוזיקליים. עוד דרך יפה של שרית לתת טאץ' אישי (ועל הדרך לדרדר אותי לרכישת מוצרים רק בגלל שהם נושאים את שמות השירים האהובים עליי).

סווטצ'ים:
Halo - Santa Fe - Eventually
Halo - Santa Fe - Eventually


ועכשיו, לצד הטיפוחי:




בפוסט האחרון סיפרתי לכן על שני מוצרי לבידו שאני מאוד אוהבת לטיפוח הגוף. הפעם הגיע תורו של קרם הפנים מסדרת נר הלילה. כפי שעיניכן רואות, הקרם מיועד לעור רגיל עד יבש - ממש לא המקרה שלי. אז מה קרה?
גיליתי ששמן נר הלילה עשיר בחומצת אומגה 6. אומגה 6 היא חומצת שומן חיונית בעלת פעילות אנטי דלקתית המסייעת באיזון הורמונלי של הגוף ומטפלת במגוון רחב של בעיות בעור. גורו הטיפוח הבריטית, קרוליין הירון, חופרת נונסטופ על כמה חשוב לקחת תוספי תזונה שופעי אומגות ואף טוענת כי זה מה שהציל לה את העור מאקנה. מי אני שאתווכח? אז ניסיתי.

לקרם יש מרקם מיוחד שקצת הזכיר לי את חמאות הגוף של הבודי שופ, רק הרבה פחות "כבד". בפעם הראשונה שהשתמשתי בו התרשמתי כי מדובר בקרם עשיר למדי, אבל מה שהדהים אותי היה דווקא המהירות בה הוא נספג. תוך רגעים ספורים ישנה ספיגה מוחלטת, והעור מרגיש plump ומוכן לעבודה. הריח מדהים, כמו כל מוצרי לבידו שיצא לי לנסות, אך מספיק עדין כך שגם מי שלא אוהב ריחות רעננים וירוקים יוכל ליהנות ממנו. אני משתמשת בו כבר חודש והוא פשוט נהדר - לא כבד מדי, מטפל היטב ביובש שלי ובעיקר מהווה בסיס מדהים לאיפור. ניסיתי אותו פעם אחת מתחת לקולורסטיי והוא פשוט ישב מושלם. Slow Clapping.
הקרם מגיע בכמות מכובדת של 50 מ"ל ובעיניי מהווה את הקרם המושלם לחורף.

מילה על המראה החיצוני של מוצרי לבידו: אני חושבת שאחת הסיבות שלחלק מהאנשים קשה להתחבר למוצרים טבעיים היא האסוציאציה הראשונית שהמילה "טבעי" מעלה (בקתת בוץ, במקרה שלי).
לא אצל לבידו. ניכר שהושקעה הרבה השקעה במיתוג - המוצרים מעוצבים לעילא ולעילא, החל מאריזות הקרטון המעוטרות (כפי שניתן לראות בפוסט הקודם) ועד לצנצנת הזכוכית הכבדה שפשוט צועקת איכות. כל הכבוד.




אי אפשר לסיים פוסט על ניקוי רעלים בלי קצת תה ירוק...
מעבר לעובדה שמזג האוויר הנוכחי פשוט מושלם לשתיית תה, במהלך החודש האחרון ניסיתי לשתות תה ירוק כל יום. אני בטח לא צריכה לחפור לכן יותר מדי על סגולות התה הירוק (לכולנו יש טלוויזיה עם פרסומות), אבל אגיד בקצרה שהוא מועשר בכל מיני נוגדי חמצון שאמורים לעשות ממש טוב לגוף, ואף לסייע לחילוף החומרים (יותר פיצה בשבילי!). אותי דווקא מעניינת יותר בטענה שתה ירוק עוזר לכהויות מתחת לעיניים...
הסוג האהוב עליי הוא מרווה, גם כי הוא טעים וגם בגלל שהוא ממש עוזר לי עם כאבי הבטן שתקפו אותי לאחרונה (לחץ, נו). גם הנענע נחמד, ובקרוב אנסה את המנטה.

עכשיו, אחרי שהחודש נגמר, אני יכולה לומר שה-Beauty Detox בהחלט עזר. לא, העור שלי לא הפך מושלם ובוהק כמו חד קרן. אפילו ברגע זה ממש יש לי חצ'קון די מעצבן על המצח. אבל לראשונה מזה כמה חודשים לא הופיעו לי חצ'קונים מרובים בזמן המחזור, וכמעט ואין לי שחורים.
העור שלי מרגיש פחות עייף, עכשיו כשאני לא מטייחת אותו בכל בוקר. החודש נרדמתי פעם אחת עם איפור, וזה נגמר הרבה פחות גרוע ממה שחשבתי שיקרה היות והמייקאפ המינרלי עדיין אפשר לעור שלי לנשום. למדתי לאהוב את התחושה הזו, של ללכת עם ולהרגיש בלי (במיוחד ביום יום, כשאני לובשת מדים ולא רוצה להיראות מוגזמת).

משטר המים נמשך, ואיתו גם התה. המייקאפ המינרלי הפך לקבוע שלי. בזכות המבצע הקטן הזה זכיתי לגלות כמה מוצרים ששיפרו לי את המראה וההרגשה, ולמדתי לקחת פסק זמן מדברים שלא תמיד עושים לי טוב.
אני מבסוטה, ובעיקר - נקייה.

סופ"ש מקסים וחמים!



*גילוי נאות: מוצרי מינרלז ולבידו התקבלו לסקירה

16 תגובות

  1. אני פשוט לא מתחברת למוצרי אבקה. כל הכבוד על ההתמדה והפיכתו של המייקאפ לקבוע...
    חלום שלי לאהוב פיגמנטים למשל, אבל אין סיכוי. אני נוטה להתעטש עליהם ולפזר אותם לכל עבר. בשבילי רק מוצק.

    השבמחק
    תשובות
    1. מבינה אותך לגמרי עם פיגמנטים, זה ממש לא נוח לתפעול... אבל כאן בא היתרון של מייקאפ, שבניגוד לצללית הוא בצבע עור וגם אם הוא מתפזר קצת זה פחות נורא ;)

      מחק
  2. בהחלט סקרנת אותי לגבי הפודרה המאירה, מאוד מסקרן אותה האפקט שלה על העור! יש לי פודרה בתפזורת של וישי שדווקא עושה מראה מאט קטיפתי, אז יהיה מעניין לראות את ההפך.
    והסומק מקסים!

    השבמחק
    תשובות
    1. היא ממש טובה! מעניין איך היא תהיה על עור יבש כמו שלך.

      מחק
  3. פוסט נהדר, היה לי ממש כיף לקרוא!

    השבמחק
  4. בכוונה השמות של המוצרים הם שירים מתוך Hair? :)
    או שבעצם, פשוט שמות של שירים?

    אני יודעת שזה מעצבן מצדי, אבל אני חייבת - בשנה וחצי הראשונות לחיילותי סבלתי מעור הפנים הכי מזעזע שהיה לי אי פעם. כמוך (אני חושבת), לא ישנתי בבסיס מאובק ובמקסימום היו לי משמרות לילה, אבל התמודדתי עם לחץ נפשי בלתי יתואר. אם את מתעלת את הלחץ שלך לפיצות, אני תיעלתי אותו לסיגריות. כשמצבי המנטלי התחיל להתייצב (וכתוצאה מכך הפסקתי לעשן), גם העור שלי השתקם.

    לסיכום דבריי, אני חושבת ששימוש בחומרים מתאימים הוא מאוד חשוב, אבל המפתח למצב העור הוא מצב הנפש ולכן נדרשת גם עבודה פנימית.

    השבמחק
    תשובות
    1. בכוונה - גם ציינתי זאת בפוסט :) קונספט חמוד ביותר!
      מסכימה ביותר לגבי העבודה הפנימית. Work in progress...

      מחק
  5. נראה מעניין..
    מתה על תה מרווה!

    השבמחק
  6. אני חושבת ששרית פשוט מקסימה והמוצרים שלה נרקחים באהבה :) מסכימה עם כל מילה שלך! פוסט מצויין!!

    השבמחק
  7. את המוצרים של מינרלז אני מאד אוהבת. תה ירוק זה בהחלט חליטת הכוס שלי :) פוסט מעולה):

    השבמחק
  8. אני ממש אוהבת את המוצרים של לבידו! הם מוצלחים לדעתי ומסכימה לגבי המיתוג.
    וכמובן שאין על תה ירוק :)

    השבמחק
    תשובות
    1. אני זוממת כבר על עוד כמה מוצרים שלהם :) תה ירוק זה נפלא!

      מחק

Latest Instagrams

© The A List. Design by FCD.