La Vie En Rose | שפתונים נוזליים ורודים

28.8.16


ט"ו באב חלף אומנם, אבל למי שעדיין נותרה עם טעם לוואי מתקתק בפה - הפוסט הזה בשבילכן :-)

לחמשת השפתונים המוצגים בפוסט יש כמה דברים במשותף: ראשית, כולם נוזליים (הידד!); שנית, כולם נטולי אכזריות (דאבל הידד!); שלישית - כולם ורודים (טריפל הידד!).

לפני כשנה נתקלתי במאמר ב-vogue.com שגרס כי ורוד זה האדום החדש. לא הסכמתי איתו לחלוטין (כבודו של השפתון האדום במקומו מונח) אבל בהחלט הסתקרנתי. במשך שנים נמנעתי מכל מה שוורוד (סמקים, צלליות, שפתונים) עקב חוסר יכולת להשתלט על האדמומיות הטבעית בעור שלי. ככל שבגרתי והחכמתי למדתי לווסת את המפלצת והתחלתי להרשות לעצמי ליהנות ממגוון רחב יותר של צבעים באיפור. בשנים האחרונים אני מכניסה ורוד דרך קבע לאיפור שלי, בין אם באמצעות סומק, צללית או היילייטר - ורק לשפתונים לקח לי זמן להתחבר. אני מניחה שזה קשור לחשש הנורא שלי מלהיראות כמו ברבי מגוחכת... מזדהות?

לאחר מאמצים רבים עליתי על הנוסחה המושלמת לשפתונים ורודים שמחמיאים לי, ומאז אני לא מצליחה להרפות מהם. במידה ובחרת בגוון הנכון של שפתון ורוד, מדובר במוצר איפור שלא רק ישדרג לך את ההופעה - אלא גם יעניק אור וחיות לפנים. אם תרצו אכתוב לכן בעתיד פוסט שלם על השפתונים הוורודים שאני הכי-הכי אוהבת, אבל היום נתמקד במדגם מיצג של חמישה (חדשים יחסית בשוק) שמדגימים בצורה טובה גם את מה שטוב בשפתונים ורודים - וגם את מה שרע....



IL Makiage - Infinity Long-Wear Lipsticks in Doll & Master*


מבין ההשקות האחרונות של איל מקיאג', זו של השפתונים הנוזליים מסדרת Infinity* הייתה המוצלחת ביותר בעיניי. שני גוונים מתוכה הפכו לפייבוריטים באוסף שלי (Royal המאובי ו-In Love הקיצי) ובאופן כללי מדובר באחת הפורמולות המוצלחות ביותר שיצא לי לנסות, עם עמידות גבוהה במיוחד שמנצחת אפילו את השפתונים הנוזליים של עפרה.

לפיכך, כששמעתי שבאיל מקיאג' משיקים שישה גוונים חדשים וקיציים לסדרה האהובה - לא הייתה מאושרת ממני. שני הגוונים שמשכו את עיניי באופן מיידי היו Master ו-Doll - ורוד עמוק וחמים וורוד בהיר ושמח, בהתאמה. Master הוא דוגמא מושלמת לשפתון ורוד שפשוט מחמיא לכל גוון עור (ובפרט לבהירות). הגוון שלו עמוק מספיק כדי לא להתקבל צעקני, והצבע הבאמת מקסים מוסיף המון לפרצוף החיוור שלי.


מנגד, Doll הוא סוג שונה בעליל של ורוד. קיוויתי ממש שהוא יתגלה כורוד עדין, יום יומי, מהסוג שאני תמיד מחפשת אבל כל כך מתקשה למצוא - פשוט כי הם תמיד נופלים למלכודת הברבי. ובכן, גם Doll נפל בה...

הוא פשוט ורוד מדי. אין בו את הנייטרליות הטבעית שחיפשתי, הבסיס שלו בהיר מדי ושלא נדבר אפילו על השמות שהוא מעולל לשיניים שלי... בנוסף, הפורמולה שלו פשוט מאכזבת. אני לא יודעת אם זה ככה בכל ששת הגוונים החדשים, אבל בהתבסס על הגוונים הללו - זו לא בדיוק אותה הפורמולה של הסדרה המקורית. במקום צבע עשיר, אחיד ועמיד אני מקבלת מריחה חלשה, לא אטומה ועמידות נמוכה בהרבה. Master עוד מצליח להימרח יפה יחסית (למרות שהעמידות שלו פחות מוצלחת מקודמיו בסדרה) אבל Doll פשוט לא נמרח טוב ומדגיש כל חריץ וקמט בשפה. איך אומרים, If it's not broken don't try to fix it - אז למה לשנות פורמולה מנצחת?...


אני מניחה שיש קשר בין הפורמולה הדלילה לבין הגוונים הבהירים, ולכן ממליצה לכן להיצמד לסדרה המקורית או ללכת על Master היפיפה - שאומנם פחות עמיד ממה שהרגילו אותי באיל מקיאג', אבל בהחלט שווה את זה.


Careline - Color Matt Liquid Lipstick in 30*


קרליין היא עוד דוגמה טובה לחברה ישראלית שיודעת לזהות טרנדים, וכשהמותג השיק את ליין השפתונים הנוזליים Color Matt ההייפ סביבם הרקיע שחקים. הביקורות היו מעורבות: חלק מהנסיינות היו מוכנות להישבע בחייהן שמדובר בשפתון הכי מושלם שאי פעם נברא, וחלק טענו שהוא לא עמיד, מייבש או סתם די ממוצע. כשקיבלתי להתנסות את שני הגוונים החדשים בליין (30 הוורוד ו-29 הניודי) שמחתי מאוד, כי אין חכם כבעל ניסיון - וכשמדובר בשפתונים נוזליים, הדרך היחידה לדעת בוודאות היא פשוט לנסות בעצמך.

בפוסט הזה אתייחס רק לגוון 30 (ספוילר: 29 לגמרי הולך להופיע במועדפי אוגוסט!), שהוא גם זה שזוכה שכרגע לרוב הפוקוס ברשתות החברתיות. הגוון מתואר כ"פוקסיה לוהט", ובאמת מתאים מאוד לעונה החמה הודות לצבע בוהק וקיצי. במבט ראשון דרך הטיובה ניתן לטעות ולחשוב שהוא דומה ל-Master של איל מקיאג', אך בפועל מדובר בגוון בוהק בהרבה - כמעט ניאוני.


גוון לביישניות זה לא, אבל הוא בהחלט צועק "קיץ" ו-"אנרגיה". הפורמולה יבשה משמעותית משאר השפתונים הנוזליים באוסף שלי, כך שהוא פחות נעים על השפתיים לאורך זמן. עם זאת, העמידות שלו מטורפת והוא לחלוטין transfer-proof. זו פעם ראשונה שאני נתקלת בשפתון שבאמת לא עובר בשפשוף (וניסיתי, באמת!) כך שמדובר בהישג מרשים. עם זאת, קחו בחשבון שזה כולל תחושת יובש ניכרת בשפתיים... אני ממליצה למרוח שכבה אחת מהשפתון הזה ולא לנסות לבנות אותו בשכבות, כי מהניסיון שלי זה מוביל לחוסר אחידות והבדלים באזורי השכבות השונים.

האם הוא שווה את זה? בעיניי, תלוי בגוון. העמידות שלו פשוט מהממת, כך שאם מצאת גוון שאת אוהבת מספיק בשביל להתמודד בשבילו עם תחושת היובש - לכי על זה!


OFRA - Summer Metallics Lipsticks in Santorini & Monaco*


מודה, לא התחברתי לטרנד המטאלי. על השפתיים אני אוהבת מאט, לכל היותר מבריק. יש דברים שאני אוהבת רק על העיניים (ואולי קצת על הלחיים). עם זאת, לא יכולתי להישאר אדישה נוכח הסווטצ'ים הראשונים של השפתונים החדשים של עפרה. פסים ענוגים של ורוד לוהט, ורוד סגלגל והכי יפה - רוז גולד מרהיב שהרטיט את ליבי. כמה חיכיתי לרגע שאוכל לדגום אותם בלייב... וכשזה קרה, גיליתי שיש דברים שנראים יותר טוב בסווטץ'.

אני לא אכחיש, אני חושבת שהיופי של השפתונים המטאליים בולט יותר בסווטצ'ים על היד. שם אפשר לומר, בצורה האובייקטיבית ביותר, שהגוונים מהממים, מורכבים ועשירים. עם זאת, על השפתיים זה קצת פחות מחמיא. וכשאני אומרת קצת פחות מחמיא, אני מדברת על זה:


לפניכן - Versailles. גוון שהיה יכול להיות מדהים בתור צללית אבל על השפתיים גורם לי להיראות כמו רקדנית ליווי של הספייס גירלז. על שחומות עוד יש לו פוטנציאל מגניבות כלשהו (או כ-topper לשפתונים אחרים), אבל על בחורה סבירה ובינונית כמוני? נופ. לא עובד.

עם זאת, בסדרת המטאליים קיימים שני גוונים נוספים ומוצלחים בהרבה, והכי חשוב - הם ורודים!



באופן מפתיע, דווקא Santorini הבולט הוא הגוון הלביש ביותר בעיניי מבין השלושה. זאת, הודות לגימור המטאלי העדין שלו, שבמקום להיראות, ובכן - מטאלי, מעניק לשפתיים מראה רב מימדי, עסיסי ומהמם. גם גוון הבסיס הוא מסוג הוורודים שאני אוהבת - ורוד עשיר, כמעט חמים ומאוד מחמיא. יופי של צבע בעיניי, שנמרח בצורה אחידה, חלקה ונהדרת. 


Monaco הוא כבר מטאלי "אמיתי", גוון ורדרד-סגלגל עם מטאליות כסופה. השפתון עצמו פשוט משגע, ולמרות שהחזות המטאלית עשויה להטעות - הוא נמרח ומרגיש חלק לגמרי. בניגוד לשפתונים שימריים שמכילים חתיכות קטנות וגסות של שימר, בעפרה הצליחו להכניס את האפקט המטאלי מבלי לפגוע בפורמולה המוכרת והמצוינת. שווה!

אני לא יודעת עד כמה השפתון הזה מתחבר לי לעונה החמה, אבל אין לי ספק שעם בוא החורף אני הולכת לחרוש עליו. הביטו בגוון הזה, הוא פשוט צועק שמיים אפורים וסריגים רכים!


בהתחלה ניתן היה להשיג את השפתונים רק במארז שכולל את שלושת הגוונים - מצב שהגביל את מי שהתעניינה רק בגוון אחד או שניים. למרבה השמחה, כעת ניתן לרכוש כל שפתון בנפרד ולעשות את הבחירה בעצמכן ;)

מארז של שלושת השפתונים נמכר בגילטי תמורת 249 ש"ח | לרכישה
שפתון מטאלי בודד נמכר בגילטי תמורת 97 ש"ח | לרכישה

ועכשיו, כפי שהבטחתי, סווטצ'ים השוואתיים של כל הגונים בפוסט:

L-R: Master | Doll | Monaco | Santorini | 30

ו... זהו! אני מקווה שנהניתן, ושהפוסט עזר לכן למצוא גוון ורוד ומשמח שיעביר לכן את שארית הקיץ בכיף. אשמח לשמוע מה השפתון הוורוד האהוב עליכן :-)

תודה שקראתן, יום נפלא!




*גילוי נאות: המוצרים בפוסט התקבלו לסקירה. קישורי אפילייט

7 תגובות

  1. איזה פוסט כייפי!
    עשית לי חשק להיכנס לאיל מקיאז

    השבמחק
  2. דווקא חיבבתי את דול, אבל עליי עם השיער הכהה הוא מקבל טוויסט אחר ומעניין. הפורמולה של ההשקה הזו לחלוטין מוצלחת פחות מהראשונה.

    השבמחק
  3. חחחח איזה קטע - יש לי פוסט עם השם הזה בדיוק חח רק על לנקום ^_^
    אין כמו פוסטיי שפתונים!

    השבמחק

Latest Instagrams

© The A List. Design by FCD.