Strobing?! | על הארות והערות

4.9.15



"ואם בחלונות הערב אור נרות החג רועד, כל שנבקש לו יהי..."

אני בטוחה שכולכן כבר שמעתן על הצעקה האחרונה בעולם האיפור, טרנד הסטרובינג (Strobing). הוא בבלוגים, ביוטיוב, במגזינים - אני בטוח לא מחדשת משהו למישהו. כשנתקלתי בו לראשונה לא הבנתי מה ההבדל בין "סטרובינג" להארות רגילות, עד שהבחנתי בכמויות ובסוגי החומרים השונים ששימשו לצורך השגת המראה. מראה מואר, אבל בראבק! כזה שלמען האמת, די מיותר לבחורה שמנונית כמוני (שנותנת למונח "או נטורל" משמעות חדשה לגמרי...)

זאת אומרת, עד שנזכרתי במאמר המקסים שקראתי בווג על עקרונות היופי של הנשים הצרפתיות. זוכרות את האובססיה הצרפתית שלי? אז היא הרבה יותר חמורה משחשבתן. :)
אחד הסעיפים אמר בפירוש - "להאיר (ולא להחשיך) את הפנים". מסתבר (לפחות על פי המאמר) שנשים צרפתיות די חוששות מהצללות שמשנות את מבנה הפנים, ומעדיפות פשוט להוסיף נקודות אור על הלחיים וקשת הקופידון. לגיטימי! בניגוד לשיטת הסטרובינג "המקורית", בה מאירים ממש את כל החלקים הגבוהים בפנים (להלן, גשר האף, סנטר, מצח וכו'), בגרסה הצרפתית מדובר על שדרוג המצב הקיים בצורה שבהחלט יכולה להתקבל כמחמיאה (ואף טבעית...).

כך או כך, אי אפשר להתכחש למקום שתפסה הטכניקה בעולם היופי. בבובי בראון הבינו את הפוטנציאל והשיקו סדנה מיוחדת המוקדשת כל כולה ללימוד תורת הסטרובינג. בין אם אתן חלק מהאסכולה שגורסת כי "The shinier the better" ובין אם אתן מעדיפות את ההארות שלכן רכות ומרומזות, בבובי מבטיחים להכשיר אתכן למלאכה בתוך 20 דקות. כך גם מי שלא בקיאה בתורת האור והעור תוכל ללמוד את השיטה, ולזכות במראה קורן במיוחד - בדיוק בזמן לחגים!
לשמחתי הרבה הוזמנתי לסקר את הסדנה, וכך זכיתי גם להתרשם מהמוצרים וגם לגלות כיצד ליישם את המראה בצורה המתאימה ביותר לסוג וגוון עורי.


השיעור התקיים בסניף בובי בראון בקניון פתח תקווה, והועבר ע"י הילה המקסימה בעלת עצבי הברזל (שענתה בסבלנות אין קץ על אינספור שאלותיי - והיו המון כאלה). אני חייבת להודות שהיה זה רק ביקורי השלישי באחת מחנויות הרשת, שתמיד קצת הרתיעה אותי. השילוב בין המחירים הגבוהים לתדמית הטבעית והבוגרת יצרו אצלי בראש סטיגמה של מותג "מבוגר", כזה שמתאים בעיקר לנשים אמידות בגילאי 35+. לבחורות בגילי יש את מאק, חשבתי, האחות הצעירה והבועטת. לבובי כבר נחזור אחרי התואר השני, עם קריירה משגשגת ומשכורת של חמש ספרות.






אז טעיתי, קורה. כולנו בני אדם. רבע שעה לתוך השיעור (שבפועל לקח כמעט שעה וחצי, פשוט כי לא הפסקתי לשאול ולהתלהב) הבנתי שפספסתי, ובגדול. נכון, בובי בראון מאוד בקטע של מראה טבעי - אבל זה דווקא הדבר הכי נכון לבחורה צעירה בגילי, שלרוב לא מעוניינת במראה יותר מדי "עשוי". האופי הענייני של הרשת ואיכותם הגבוהה של המוצרים גרמו לכך שכמעט כל דבר שהילה הניחה על פניי נכנס ישירות לווישליסט - החל בעיפרון הגבות הגאוני וכלה במסקרת הסמוקי (שגרמה לריסים שלי להיראות פשוט חלומיים!).

אבל אני סוטה מהנושא. במקביל להתגלות הרוחנית שלי בבובי בראון (שעוד תגרום לי לפשוט רגל), הילה הפתיעה אותי לטובה עם גישה מאוד מפוכחת בנוגע לסטרובינג. בתור אחות לעור השמן, היא מבינה שמדובר במראה שמחמיא בעיקר לצילומים אך פחות פרקטי ליום יום (במיוחד בארצנו הקטנטונת, ארצנו הלחה). עם זאת, הסבירה לי, שימוש מושכל במוצרים מאטיים בשילוב הארות נכונות ומדויקות ימנע את מראה "המחבת המשומנת" ויעזור לנו ליהנות ממראה קורן, בריא וזוהר. 


מתוך חשבון האינסטגרם שלי @chicsablog


ובכן, היא צדקה. בתוך זמן קצר העור שלי קיבל נופך מלאכי כמעט. הברקות רכות ומעט לחות, נצנוץ עדין על העפעפיים לצד שימוש בפודרה מאירה - לא יכולתי להפסיק לנעוץ בעצמי מבטים במראה (ואני לא כזו בד"כ, נשבעת). הילה הלכה על גוונים פיצ'יים עדינים, שהעניקו לי מראה מאוד בריא ופרשי - פחות "אני נוצצת כי אני בדרך למסיבה" ויותר "אני קורנת כי חזרתי משלושה שבועות של סדנת ניקוי רעלים באלפים".

לא אחפור על כל תהליך האיפור (שהיה מאוד מושקע ויכול למלא פוסט שלם בפני עצמו), אבל כן אציין שני שלבים שהילה ביצעה, שבעיניי מהווים חלק חשוב מיישום הסטרובינג על בנות עם עור מעורב-שמן:

1. בסיס טוב שמשלב לחות, זוהר וגימור מאט: ראשית, הילה הניחה עליי את ה-Illuminating Moisture Balm*, מוצר חדש מבית בובי שגם קיבלתי במתנה להתנסות. מדובר בקרם עשיר שבין רגע הפך את עורי לרך ו-plumpy, ויתאים במיוחד לבעלות עור יבש. כבר לאחר הנחתו הבחנתי שהעור נראה קורן ומבריק, ואני בטוחה שהוא ישמש אותי הרבה עם בוא החורף, כאשר העור שלי יפגין את נטיותיו היבשושיות.
כאשר הילה הניחה מעל הבאלם את ה-skin foundation בעל גימור הסמי-מאט, התוצאה שהתקבלה הייתה מעין glow from within. לא מאט מת, אלא עור קורן ברכות - אך מבלי להבריק. פתרון נפלא לשדרוג מייקאפים מאטיים!




2. קונסילר מאיר (ומעיר): כולנו מכירות את היוטיובריות השזופות (אהמ ג'קלין היל) שמניחות קונסילר בהיר מתחת לעיניהן במטרה להאיר את האזור. רובנו גם נוכחנו לגלות כי במידה והקונטרסט בין גוון העור לקונסילר חד מדי, המראה המתקבל הנו לרוב גס ומבגר. פוי.
עם זאת, לבחורות בהירות כמוני זו דווקא דרך טובה להביא עוד אור לפנים מבלי להשתמש בנצנצים או הברקות. לשם כך הילה השתמשה במוצר שמאוד סקרן אותי - Tinted Eye Brightener, האחות הקלילה של הקורקטורים המפורסמים של בובי. הילה שילבה שני גוונים בשבילי - Peach לנטרול הכהויות ו-Bisque להארה. בניגוד לקורקטורים הקרמיים (שיעניקו כיסוי רב יותר), ה-TEB מתאפיינים בנוזליות קלילה ודקה שיוצרת מראה מאוד טבעי ולא עשוי. הם העניקו לאזור העיניים שלי מראה מואר ופקוח, ואני חוששת שלא תהיה לי ברירה אלא לאמץ לפחות אחד מהם... Dammit Bobbi!





אחרי שדאגנו לבסיס הולם ומואר - בגימור סאטיני ברובו - אפשר להתחיל להשתעשע עם הברקות ושימר באזורים הנוחים לנו. במקרה שלי מדובר בעיקר בעצם הלחי, קשת הקופידון, עצם הגבה והעפעפיים (כולל נקודת הדמעות). לשם כך אפשר להשתמש במגוון מוצרים וגימורים, ואף לשלב ולהעמיס אותם זה על זה (אני אישית מאמינה שפחות זה יותר...).

הנה כמה הצעות למוצרי הארה שיתאימו לבהירות (אבל לא רק):


Bobbi Brown - Shimmer Brick in Pink Quartz*



ללא ספק, אחד המוצרים היפים ביותר באוסף האיפור שלי. את השימר בריק של בובי בראון קיבלתי לסקירה בסדנה, ולאחר לבטים רבים בחרתי לקחת את Pink Quartz* - גוון רוז גולד יפיפה ועשיר. מדובר באחד ממוצרי הדגל של החברה, המורכב מחמש רצועות צבע בהן ניתן להשתמש ביחד או לחוד. השימר בריקס מגיעים בשלל צבעים מקסימים, וניתן אף להשתמש בהם כצלליות, ברונזר או סומק (תלוי בגוון). בליין הקבוע קיימים חמישה צבעים, כשמדי פעם מופיעים גוונים חדשים מקולקציות מוגבלות.

זוכרות את ההיילייטר של רבלון, שסקרתי כאן? טכנית מדובר באותו קונספט, אבל בפועל - השימר בריק מנצח ובגדול. יקר, נכון, אבל התוצאה בהתאם. פיגמנט מוצלח, איכות גבוהה, מרקם רך וחמאתי - מה עוד אפשר לבקש?




הגוון של השימר בריק פשוט משגע בעיניי, ואני אוהבת לערבב את כל הצבעים ביחד ולהניחם על עצם הלחי בעזרת מברשת מניפה. בהתחלה קצת חששתי מהגימור המטאלי (העור שלי לא חלק, בלשון המעטה), אבל בפועל מתקבלת הברקה מהממת ביופיה - לא עזה, לא גסה, פשוט נהדרת. בבובי כמו בבובי: מאמינים במראה אלגנטי, מוקפד ובעיקר - טבעי.
לחלוטין מוצר שמשמש אותי גם ביום יום, וגורם לי להרגיש מיליון דולר. Pick Me Up מושלם לימים מבאסים!



Il Makiage - Mineral Baked Highlighter in Halo*



המוצר הבא ממשיך את רצף ההצלחות האחרונות של איל מקיאג', ומצוי במאבק צמוד עם השימר בריק על הזכות להיקרא "ההיילייטר המועדף עליי". בדומה לאחיו הברונזר (שסקרתי כאן), Halo* מתאפיין בפורמולה משיית ועמידה לשעות ארוכות, שמחליקה על העור ומיטשטשת היטב. יש לו אפקט זוהר מיוחד במינו, וכשהוא עליי אני מרגישה פשוט קורנת!




Halo, בדומה לשאר מוצרי הפנים מהקולקציה המינרלית של איל מקיאג', מיוצר באיטליה ונאפה על אבני טרקוטה. דוגמת השיש החיננית שלו פשוט מקסימה בעיניי, וגוון השמנת העדין הופך אותו למוצר מנצח עבור שלל גווני עור.



TheBalm - Mary-Lou Manizer Highlighter



מרי לומינייזר. נשמע מוכר? מישהו? מישהו?

בדיוק. ההיילייטר המפורסם של דה באלם משגע את הרשת כבר תקופה ארוכה, ומהווה חלק מכובד באוסף האיפור של כל מכורה ממוצעת. עם אריזה מגניבה ומאוירת בדמותה של מרי-לו מינייזר (פושעת חמקמקה שמואשמת בעבירות חמורות כגון "יפה ופופולרית מדי") וכמות ענקית שלא תבייש מאפרת מקצועית או שחיינית אולימפית (בבריכת שימר), למרי לו יש נתוני פתיחה לא רעים בכלל. הוסיפו פורמולה רכה והסופר פיגמנטית וקיבלתן את חביבת הקהל לשנת 2014, 2015 וככל הנראה גם 2016...




מרי לו הייתה ההיילייטר הראשון שלי, והיא בעצם האשמה העיקרית בכך שלקח לי כל כך הרבה זמן להתחבר לנושא ההארות. אגיד זאת עכשיו - לא מדובר במוצר למתחילות.
מרי לו אינה מתפשרת - היא עזה ופיגמנטית ונוכחת, ואם אתן ביישניות עם ההיילייטר שלכן אז עדיף שתבחרו באחת האפשרויות האחרות בפוסט. למי שאוהבת היילייטר מורגש ולא מתנצל - זה ה-מוצר. היילייטר עוצמתי, מנצנץ ובולט, שנותן עבודה וישמש אתכן שנים ארוכות.
הגוון של מרי לו זהוב ועשיר, ובעיניי יחמיא במיוחד לבנות עם שיזוף.
בשבילי היא קצת יותר מדי כרגע, במיוחד בגלל שאני מרגישה שהיא נוטה להדגיש את הפגמים הרבים שיש לי באזור הלחיים. עם זאת, אני מאוד אוהבת אותה כהארה בנקודת הדמעות!
אם יום יבוא ואצליח לסיים את אחד ההיילייטרים שלי, אשמח לנסות את אחותה - סינדי לו הורדרדה. אולי איתה ישחק לי המזל?



Mineralz - Mineral Highlighter in 400 R U Mine*



הכירו את ההיפך המוחלט של מרי לומינייזר - R U Mine* של מינרלז.
היילייטר עדין, ביישן, אידיאלי למתחילות ולמי שמחפשת מוצר יומיומי ופשוט.

בדומה לשאר מוצרי מינרלז, R U Mine מגיע בתפזורת וגרוס דק דק, מה שהופך אותו לנפלא עבור מי שסובלת (כמוני) מנקבוביות פעורות ועור מחוספס (AKA אויביו הגדולים ביותר של ההיילייטר!). אני אוהבת את זה שאני לא צריכה להיות זהירה איתו, ומרשה לעצמי להניח ממנו בחופשיות יחסית. על העור הבהיר שלי הוא מתקבל כהברקה עדינה ויפה, ואפשר לבנות אותו קצת בהתאם להעדפה האישית. מי שמחפשת היילייטר דומיננטי ומפוצץ בפיגמנט - זו לא הכתובת (נסו את מרי לו!).




שימו לב כי העמידות שלו לא גבוהה, ועד סוף היום הוא נעלם לחלוטין מהעור. יתכן שמעל למוצר קרמי הוא יאריך חיים, אבל טרם יצא לי לנסות זאת.

במאמר מוסגר, חייבת לציין שאני מתה על שמות המוצרים של מינרלז! כל השמות שאובים מעולם המוזיקה, ובעיניי מדובר בתוספת חמודה ומשמחת :)



Topshop - Glow Cream Highlighter in Polished



לסיום, אגוון עם היילייטר במרקם קרמי. הכירו את Polished מבית טופשופ, היילייטר פנינתי מקסים שלכל אחת שווה להחזיק באוסף. הקדשתי לו סקירה שלמה כאן, ולא בכדי - מדובר במוצר שהחזיר לי את האמון בהיילייטרים! אחרי הטראומה הראשונית עם מרי לומינייזר, השימוש בו היווה כמעט תרפיה...

Polished מגיע בצנצנת זכוכית קומפקטית וחמודה שתספיק לזמן רב, וקיים בשני גוונים (אני לקחתי את הבהיר יותר, כמובן). מרקמו נעים מאוד - מוסי כמעט - והוא מעניק הברקה מקסימה ונטולת גליטרים. אני אוהבת למרוח אותו בשכבות דקות ולבנות לפי הצורך.
בדומה להיילייטר של מינרלז, גם כאן מדובר במוצר ידידותי למשתמשת הלא מנוסה - הגימור השקפקף עוזר להימנע ממראה עמוס, והמרקם הקרמי מקל על טשטוש ופיזור החומר.
העמידות שלו יפה והוא יכול להוות בסיס מצוין להיילייטרים אחרים או אפילו לסומק (ותודה לגלוסברי על הרעיון!).





ועכשיו סווטצ'ים של כל ההיילייטרים אחד ליד השני, לשם השוואה:



 Topshop | Mineralz | TheBalm | Il Makiage | Bobbi Brown 




וזה היה אוסף ההיילייטרים שלי! אני חייבת להודות שמעולם לא ציפיתי שיגיע היום בו אקדיש פוסט שלם לנושא הסטרובינג/הארות...

עד לפני כמה שבועות לא טרחתי בכלל להשתמש בהיילייטר ביום יום, והוא היה נחלתם הבלעדית של אירועים חגיגיים (חגים, מישהו?). עם זאת, ריבוי ההשקות של מוצרי הארה (בדגש על המוצלחים שבהם) גרם לסקרנותי להתעורר והחלטתי לפתוח את הראש. סביר להניח שבכל סיטואציה אחרת זה לא היה קורה, ולכן אני מכניסה את זה תחת רשימת היתרונות של להיות בלוגרית - לגלות עולמות חדשים :)

ובתכלס, זה הרבה מעבר להתפתחות נחמדה בשגרת האיפור שלי. מדובר בדוגמה מושלמת לכך ששום דבר לא נמצא מחוץ לתחום כל עוד מוצאים את המוצרים שהכי מתאימים לנו!





אני מאחלת לכולכן חודש זוהר ומואר, שטוף שימר וחיוכים ;) מקווה שתקופת החגים הבאה עלינו לטובה תהיה מלאה במנוחה, משפחתיות וירידה בטמפרטורות...


תודה שקראתן, מקווה שנהניתן!



*גילוי נאות: מוצרי בובי בראון, איל מקיאג' ומינרלז התקבלו לסקירה. 

18 תגובות

  1. איזה פוסט מעולה! מתה על הכתיבה שלך

    השבמחק
  2. פוסט מצויין, איזה כיף זה שיעור בבובי בראון :)

    השבמחק
  3. תקשיבי הצילומים נהדרים!
    השיעור בבובי ממש מועיל, והאלו אחד המוצרים המוצלחים של השנה לטעמי

    השבמחק
  4. איזה פוסט כיפי!
    כל ההשקה הזו של בובי פשוט נהדרת לעור יבש, וגם ההיילייטרים הקרמיים עושים חסר.
    דווקא מרי היתה מהראשונים שדגמתי, והשתמשתי בה שנים ביד עדינה לזוהר בריא.. היא פתחה לי את התאבון!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה אהובה! כבר הבנו שאת יותר capable ממני בכל מה שנוגע לאיפור...

      מחק
  5. מהמם יקירה, אני מאוד בעד הארות, אבל במינון. תוכלי לומר לי אם הקרם הזה של בובי מכיל סיליקון או נגזרותיו?

    השבמחק
    תשובות
    1. ממש מסכימה! מרפרוף על רשימת המרכיבים אני לא רואה סיליקון, אבל האמת היא שאני לא בקיאה בשמותיו הנרדפים...

      מחק
    2. בתור עובדת לשעבר של בובי היא לא מכניסה סיליקון למוצרים שלה. גם לא הקרמי לחות שלה שמכילים פריימר או המצמצם נקבוביות. שם אולי יש נגזרת קלושה של סיליקון במצמצם הכוונה. בכל אופן ממליצה לך שיקסע היקרה גם לעשות שיעור טיפוח בבובי כי הקרם עיניים מדהים ועוד המון מוצרים כמו הקרם לחות הג'ל מסדרת היידרייטנג מדהימים ןטבעיים ובריח הדרים כמו שאת אוהבת.... בכל אופן פוסט מקסים!!

      מחק
    3. תודה רבה רויטל! טוב לדעת :)

      מחק
  6. פוסט מקסים! ממש אהבתי....אני מתה על הארות והיילייטרים!

    השבמחק
  7. פוסט נהדר בובה!! ממש נהנתי לקרוא אותו!!

    השבמחק
  8. אחח היילטיירים! שתינו אימצנו אותן ליומיום, אני כמוך - מעולם לא חשבתי שאעשה בהם שימוש, פתאום מצמצתי ויש לי ארבעה במגירה. התאהבתי במרי לו, כל כך אוהבת את הגישה הבועטת שלה ;) את לגמרי חייבת לתת לה צ'אנס נוסף עם יד ממש עדינה

    השבמחק

Latest Instagrams

© The A List. Design by FCD.