That's So Fetch! | על צלליות חנוניות שהפכו למלכות הכיתה

13.6.15



כולנו אוהבות סיפורי סינדרלה. בין אם הם דרמטיים (נערה עם כתם לידה משולש על המצח שגדלה בארגז רחוב מתגלה כביונסה הבאה) ובין אם סטנדרטיים (בילדותי הייתי הברווזון המכוער והיום אני דוגמנית מצליחה), יש משהו בסיפורים הללו שעושה לכולנו נעימי בבטן. הארי פוטר, למשל. ילד יתום שמונח על מפתן הדלת וגדל בסביבה אנטיפתית, מגלה שהוא קוסם, ולא סתם קוסם - The chosen one! מיליוני ילדים ברחבי העולם האמינו שיום יבוא וזה יקרה גם להם (עד היום אני מחכה למכתב שלי מהוגוורטס...) וכאן בדיוק טמון סודם של סיפורי הסינדרלה: הם גורמים לנו להאמין שגם אנחנו, כמו גיבורי הסיפור, יכולים להתגלות כמשהו מיוחד.

היום אני הולכת לסקור מוצרים שמקורם בסיפור שכזה.


מרלנה סטל הייתה מורה למוזיקה בבית ספר תיכון במישיגן, שבדומה לרובנו - אהבה איפור. לפני כשבע שנים מרלנה החליטה למנף את האהבה הגדולה לערוץ יוטיוב בשם Makeup Geek, בו הציגה מדריכי איפור וביקורת מוצרים. לאט לאט היא נוכחה לראות כי התחביב החדש תפס נפח הולך וגדל מהזמן שלה (כמה שאני מזדהה!) והחליטה להקדיש את כל כולה לתשוקתה האמיתית - איפור. באותם ימים ערוצי הביוטי ביוטיוב לא היו רבים ונפוצים כמו היום, ומרלנה הצליחה למלא את החלל בתוכן חדשני ואיכותי, ולצבור צופים רבים.

שנה לאחר שפתחה את ערוץ היוטיוב שלה, הקימה מרלנה את האתר Makeup Geek.com. באתר, מעבר לקידום תכניה המקוריים, יצרה מעין קהילה בה יכלו צופי הערוץ (Makeup Geeks) לתרום מניסיונם האישי ולשתף מראות איפור ומוצרים אהובים. באתר הייתה גם חנות, בה ניתן היה לרכוש מבחר לא קטן מהמוצרים שהופיעו במדריכי האיפור. החנות הייתה רווחית למדי, אך מרלנה לא הסתפקה בכך. שנים של אהבה ועניין בנושא הובילו אותה להתעמק באופן ייצור מוצרי האיפור. הידיעה שלא מעט מותגים כלל לא מייצרים בעצמם אלא רק מדביקים תווית זעזעה אותה, כמו העובדה שבפועל עלויות הייצור מזעריות בהשוואה לתמחור הסופי. מרלנה, שבילתה שנים באינטראקציה עם צרכני האיפור, הבינה שקיים ביקוש למשהו חדש, שונה.




מרלנה החלה לעבוד על ליין איפור משלה, כזה שיהיה 100% מקורי ולא בעל תווית בלבד. היא מצאה מעבדה איכותית והחלה לפתח ליין צלליות נטול אכזריות, טלק ופרבאנים. לא היו לה משקיעים, וכל תהליך הפיתוח נעשה מכיסה ובליוויה הצמוד. הצלליות בליין תומחרו ב-6 דולרים, ושמרו על מחירן הנמוך הודות לשיטת המכירה הישירה, שקיצצה בעלויות התיווך. הליין, שהושק בשנת 2012, הוכתר כהצלחה מיידית. עם זאת, מרלנה לא עצרה לנוח על זרי הדפנה מתוך הבנה שלמותג יש פוטנציאל ענק שעדיין לא סיימה למצות.

גם כיום, עם מחזור מכירות חודשי של מיליון דולר, מרלנה לא שוכחת מאיפה הכל התחיל. עיקר השיווק מתנהל ברשתות החברתיות וביוטיוב, תוך שמירת הלקוחות מעורבים ומעודכנים בתהליך הפיתוח (ובחירת השמות!). מכאן, בעיניי, מגיע כוחו העצום של המותג. מרלנה צמחה מתוך "הקהילה", והתחושה שליווינו אותה עוד מתחילת הדרך הופכת את ההערכה האובייקטיבית של המוצרים למשהו עמוק יותר, אמוציונלי כמעט. היא אחת משלנו.




מרלנה הייתה אחת היוטיובריות הראשונות אחריהן עקבתי, ולעד אשמור לה חסד נעורים. לא תמיד מראות האיפור שהיא מציגה הם לטעמי, וכיום ניתן למצוא אינספור ערוצים מקבילים וטובים לא פחות (או יותר). אבל היא הייתה שם מההתחלה, וסביר להניחה שאני חייבת לה לא מעט קרדיט בכל הנוגע לאהבה העצומה שלי לאיפור. לקח לי לא מעט זמן להצטרף לחגיגת המייקאפ גיק ולהתנסות במוצרים, אבל בסופו של דבר נשברתי. כיום, לאחר חודשיים וחצי של התנסות, אני חוזרת בכדי לדווח!

בהזמנה הראשונה שלי בחרתי ללכת על צלליות בלבד, מוצר הדגל של מייקאפ גיק. החנות מציעה גם סמקים ושלל מברשות, אבל לא רציתי להתפזר יותר מדי. הצלליות של מייקאפ גיק מגיעות בפאן, ולכן דורשות פלטה מגנטית מתאימה. ניתן למצוא פלטות שכאלה באתר (פלטות Z איכותיות בשלל גדלים, צבעים ומחירים), אולם הן מייקרות את המשלוח ובהתאם מפחיתות את כמות הצלליות שאפשר לקנות מבלי להיתפס במכס. היות וחשקתי ב-9 צלליות, בחרתי לוותר על רכישת פלטת Z מקורית והסתפקתי באחת חביבה מאיביי, אותה הראיתי לכן כאן.
הצלליות שוות בגודלן לצלליות מבית מאק (1.8 גרם), אבל הדמיון לא נגמר כאן: מרלנה, שידועה באהבתה לצלליות מאק, דאגה לייצר לא מעט דיופים בליין, ובהתאם הציתה השוואות בלתי נגמרות בין איכות הצלליות.
אז... מי מנצח - מאק או מייקאפ גיק? ואיזה צלליות הזמנתי?




Vanilla Bean

צללית נייטרלית בצבע גוף, או, ע"פ האתר - "בז' אפרסקי". היא מאטית ברובה, ונמרחת היטב הודות למרקמה המשיי. מדובר בצללית בסיס מושלמת עבורי לאיחוד גוון העפעף ויצירת קנבס חלק עליו קל לטשטש צלליות אחרות. על בנות שזופות היא תהיה נפלאה בעיניי להארות מעודנות ונטולות שימר.

6$, לרכישה.




Beaches and Cream

צללית אפרסקית בהירה, או "בז' טבעי עם רמז לאפרסק". מדובר בצללית מאט סופר קרמית, שלטשטש אותה זה פשוט תענוג. היא מהווה צבע מעבר (transition colour) מושלם לבהירות, ואני משתמשת בה בכל איפור עיניים שאני עושה. צללית חובה בעיניי (לשזופות מומלץ לנסות את Peach Smoothie).

6$, לרכישה.




Creme Brulee

צללית חומה חמימה, או "גוון חול בינוני" עם גימור מאט רך, כמעט קטיפתי. נהדרת כצבע לקפל העין (crease colour) ומיטשטשת בקלות. הסווטץ' לצערי לא עושה עימה חסד - היא הרבה יותר נייטרלית במציאות.

6$, לרכישה.




Mocha

צללית חומה נייטרלית, או "חום מאט עמוק". סופר מאטית ויבשה, עם פיגמנט לוקה בחסר. בסווטץ' בודד היא התקבלה שקפקפה, והייתי צריכה להמשיך לבנות אותה לצורך התמונה. גם הטשטוש שלה פחות קל משל אחיותיה המאטיות. מדובר בירידה משמעותית ברמה בהשוואה לצלליות הקודמות, אך היא עדיין מצליחה למלא את תפקידה בהכהיית השליש החיצוני של העין (חוסר הפיגמנט משרת אותי במובן מסוים, היות וידי קלה על ההדק המברשת).

6$, לרכישה.




Cocoa Bear

צללית בגוון חום אדמדם עשיר, כמעט קקאו-י. היא כל מה ש-Mocha לא - רכה, פיגמנטית ומיטשטשת נהדר. צבע לא שגרתי שמוסיף הרבה עומק ומחמם כל מראה איפור. מומלצת בחום!

6$, לרכישה.




Preppy

צללית בגוון חום-חאקי בינוני. עוד מאט נפלא מבית מייקאפ גיק, שהפך מהר מאוד לאחת הצלליות האהובות עליי ביותר! ל-Preppy יש צבע מיוחד, שנראה פשוט נפלא בשטיפה על כל העפעף. אל תתנו לחזות המשעממת להטעות אתכן - מדובר בפנינה נדירה לאוסף!

6$, לרכישה.




Cosmopolitan

צללית ורודה דואוכרומית עם חלקיקים זהובים, דיופ לאקספנסיב פינק של מאק. לצללית גימור פרוסטי מהמם והיא נעה על הסקאלה שבין ורוד-כתום-זהב. בעלת מרקם רך ועשיר, אבל מאבדת פיגמנט בטשטוש.

6$, לרכישה.




Corrupt

צללית שחורה משחור, או "שחור אינטנסיבי עם ניצוץ מעודן". מרלנה טוענת, ובצדק, ש-Corrupt היא הצללית הכי שחורה בשוק. מעולם לא יצא לי לנסות צללית שחורה עם פיגמנט כה עשיר! למרות שבסווטץ' (הסווטצ'תי רק פעם אחת! It's that good!) ניכר מעט ספארקל, על העין לא מבחינים בו. הצללית הזו בהחלט "השחיתה" אותי, כי מאז שקיבלתי אותה המרתי בה את האיילינר... חובה חובה חובה!

6$, לרכישה.




Grandstand

צללית מסדרת ה-foiled המהוללת, בגוון רוז גולד מושלם. סדרת צלליות ה-foiled מתאפיינת בפורמולה חדשנית עם מרקם סופר קרמי ופיגמנט שלא מהעולם הזה. הצללית עצמה מרגישה כמעט ספוגית, ונגיעה קלה הספיקה לקבלת סווטץ' עשיר, אטום ובעל גימור מטאלי בוהק. האפקט המתקבל מזכיר שימוש רטוב בפיגמנט טהור, ואין ספק שה-Colour payoff במקרה הנוכחי הינו A++++. על מנת לקבל רווית צבע מקסימלית מומלץ להשתמש באצבעות, אבל ליומיום אני מעדיפה לעבוד עם מברשת 239 של מאק לצורך קבלת גוון מעט מתון יותר.
(בעלות העפעף השומני, שימו לב: צלליות הפוילד מכילות ריכוז שמן גבוה יותר מבצלליות הרגילות ולכן עלולות להצטבר בקפל. אני תמיד משתמשת בפריימר מתחת לצלליות, כך שהתופעה פסחה עליי ברובה. עם זאת, כן הבחנתי שהצללית נוטה לקרוס מהר יותר כאשר היא מונחת במלוא הדרה (עם האצבע). בהנחה עדינה יותר, עם מברשת, היא מחזיקה היטב שעות ארוכות.)
בקיצור - מהממת!

10$, לרכישה.


שילובים שאני אוהבת במיוחד:


Vanilla Bean על כל העפעף, עם Beaches and Cream ו-Creme Brulee בקפל. Corrupt כאיילינר מעושן באמצעות מברשת זוויתית קטנה.

Cosmopolitan על כל העפעף עם Cocoa Bear בקפל וכתיחום תחתון.


לסיכום: ככלל, הצלליות הפתיעו אותי ובגדול. ההייפ המשוגע שהיה סביב הצלליות עורר אצלי לא מעט ספקות באשר לביצועיהן בפועל, אבל אני שמחה לומר שמדובר בצלליות סופר איכותיות ששוות הרבה יותר ממחירן הפעוט. בחרתי בגוונים נייטרלים מתוך ידיעה שישמשו אותי היטב יחד עם הצלליות שכבר נמצאות ברשותי, אבל בעיקר בגלל שרציתי לדעת אם אוכל להרכיב פלטה "מושלמת" באופן עצמאי, כזו שתכיל בדיוק את הגוונים שאני צריכה.

אין ספק שצלליות המאט הן הכוכבות הגדולות של הערב, עם מרקם משיי וקל לטשטוש. למעט נפילה אחת (מוקה), כל אחת ואחת מהצלליות פיגמנטית, רכה ונוחה לעבודה. עם זאת, יש לשים לב כי הרכות של הצלליות עשויה לבוא לידי ביטוי בלכלוך הפלטה וכן ב"ענן" המתרומם בכל פעם שאני טובלת את המברשת בפאן. לא נתקלתי בנשורת חריגה מתחת לעיניים, אך אני תמיד דואגת לטפוח על המברשת לפני ההנחה.




האם צלליות מייקאפ גיק טובות יותר ממאק? ראשית, אודה כי ברשותי רק שש צלליות מבית מאק, כך שיכולת ההשוואה שלי מוגבלת ביותר. עם זאת, אחת הסיבות לכך שיש לי רק שש צלליות של מאק היא בגלל שבשלב מוקדם יחסית הבנתי שהן פשוט לא שוות את המחיר. ברשותי כמה מהצלליות הטובות ביותר של מאק (סאטין טאופ, פטינה, All That Glitters וכו') והן הרבה פחות פיגמנטיות ועמידות מאלה של מייקאפ גיק. אם מוסיפים את עניין המחיר נראה שיש לנו מנצח ברור. האם זה אומר שאני מתחרטת על שש הצלליות שברשותי? לאו דווקא. חלקן מגיעות בגוונים מקסימים וייחודיים שאין למייקאפ גיק. עם זאת, אני בהחלט ממליצה בפה מלא שלא לפחד לבסס את אוסף הצלליות שלכן על מייקאפ גיק, בין אם אתן מתאפרות חובבות ובין אם מאפרות מקצועיות. מדובר בצלליות איכותיות ביותר שמגיעות במגוון רחב של גוונים וגימורים, והתמחור הנמוך לא מעיד על דבר מלבד הגינות.

הסיבה שפתחתי את הפוסט בחפירה על סיפורי סינדרלה היא שהמקרה של מרלנה, בעיניי, גדול יותר מהעובדה שזכינו בעוד צללית לאוסף. כל בלוגרית ביוטי או מכורה ממוצעת חולמת לפעמים על האפשרות להפוך את התחביב לעבודה, את האהבה לפרנסה. הסיפור של מרלנה הוא סיפורה של מישהי, אחת מאיתנו, שהעזה לעזוב את הדיי ג'וב הבטוח וללכת בעקבות חלומותיה ותשוקותיה. גם כיום, כשמרלנה מרוויחה המון המון כסף ויכולה בקלות למנות מישהו שינהל את ענייניה, היא בוחרת להישאר מעורבת בכל צעד ושעל, מתוך הבנה שמה שהביא אותה לנקודה הזו הייתה ההשקעה האישית והקשר הקרוב שניהלה - וממשיכה לנהל - עם קהל היעד שלה. וזה, בעיניי, הדבר שהכי מייחד את מייקאפ גיק כחברה.


תודה שקראתן, סופ"ש מקסים!

23 תגובות

  1. תודה על עוד פוסט מרגש ומשעשע!

    השבמחק
  2. תודה על עוד פוסט מרגש ומשעשע!

    השבמחק
  3. "לא עוד פוסט על מייקאפגיק" יכלה להיות כותרת מצוינת לפוסט הזה, אהבתי ממש את העובדה שהתחלת וסיימת בלמה הליין כל כך עניין אותך וזה הפך את הפוסט להרבה יותר מעוד פוסט צלליות.
    עכשיו קדימה להתנסות הבאה, מחכה לשמוע רשמים!
    אה, ובפעם הבאה הדגמה עלייך בבקשה!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה נסיכה! כיף לשמוע. אמשיך לעדכן (ולהעלות מראות לאינסטוש!) :)

      מחק
  4. אין על הכתיבה שלך !! מורידה בפנייך את הכובע

    השבמחק
  5. פוסט מרתק וצלליות מקסימות!
    אני טרם בעלת צלליות מייקאפ גיק, כי אני מרגישה שיש לי מספיק צלליות אבקה ואני בכלל בחורה של צלליות קרם.. אבל יום יבוא :)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה :) אין ספק שאוסף האיפור שלך עשיר גם כך (גם אני מעדיפה צלליות קרם, אבל היות ובקושי יש לי צלליות אבן החלטתי בכל זאת לרכוש אותן). במדינה ותחליטי לנסות אותן אני ממליצה לך לא למלא פלטה שלמה אלא לבחור צבעים בודדים שחסרים לך באוסף, דווקא הגוונים "הבסיסיים" של מייקאפ גיק נפלאים ושימושיים!

      מחק
  6. איזה פוסט נהדר! תודה :)
    אני עדיין עושה ווינדו שופינג בחברה הזו.. לא כל כך יוצאת מהקומפורט זון שלי (אהמ אהמ מאק)..

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה לך! גם לי לקח המון זמן לגבש רשימה ולהוציא הזמנה. איכותן באמת לא נופלת ממאק (בעיניי אף עולה), ואם חסרות לך צלליות בגוונים ספציפיים בעיניי מדובר באלטרנטיבה סופר שווה!

      מחק
  7. לא היה לי מושג שזה הסיפור של מרלנה :) כיום גם אני פחות מתחברת לערוץ ולסרטונים שלה, אבל יש לי הערכה עצומה לדרך שהיא עשתה, להשקעה שלה בערוץ ובאומץ הענק להקים את המותג הזה.
    עדיין לא יצא לי להזמין צלליות שלה, אני כל הזמן בונה וויש-ליסט ואז מתחרטת, וכך הלאה וכך הלאה... אגב, פעם אחת כבר הייתי ממש קרובה להזמין, ואז ברגע האחרון קוסמופוליטן אזלה במלאי :( וזה היה הדיל-ברייקר מבחינתי... כי היא נראית לי כמו אחת הצלליות הכי מגניבות שיש למותג

    השבמחק
    תשובות
    1. קוסמופוליטן בעיניי לא צריכה להיות הדיל-ברייקר. היא נורא נורא יפה אבל כפי שאמרתי, מאבדת פיגמנט בטישטוש... יש להם צלליות מדהימות אחרות ששווה לנסות (ובכל מקרה אני מתקשה להאמין שתסתפקי רק בהזמנה אחת. אני לגמרי חשבתי שתשע צלליות יספיקו לי ועכשיו אני כבר מתכננת את ההזמנות הבאות!)

      מחק
  8. איך עשית לי חשק!!! קראתי לאחרונה כתבה על מרלנה והסיפור שלה באמת מעורר השראה :) והצלליות שלה כל כך מעניינות ואני מתה שיהיו לי את כולן! אם הייתי מתחילה עכשיו את אוסף הצלליות שלי, הייתי עפה על כולן :)
    פוסט מעולה!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה מותק! אני לגמרי הולכת למלא פלטת Z ענקית בבוא היום...

      מחק
  9. את כותבת פשוט מדהים!!

    את יודעת מה הגודל שלהן במ"מ? אני רוצה להזמין פלטה עם שקעים ולא זו שפשוט מניחים בה מלא :) תודה רבהה!!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה רבה! הגודל שלהן שווה לצלליות של מאק, שזה למיטב ידיעתי 26 מ"מ. :)

      מחק
  10. אהבתי את כל הצלליות שהזמנת..ממש לטעמי :)
    אני צופה במרלנה כמעט מההתחלה שלה, אם לא היו לי צלליות בכלל הייתי מזמינה את כולן

    השבמחק
    תשובות
    1. אני ממש שמחה שאין לי המון צלליות, כי זה נותן לי תירוץ...

      מחק
  11. הצבעים בול שאני אוהבת , ואלו ניראים פיגמנטיים ככ. פתחת לי חשק!\

    השבמחק
  12. הצלליות שלה משגעות. אני משתמשת בהן המון והן כ"כ פיגמנטיות.
    עכשיו במבצע הזמנתי את ה-FOILED. מעניין איך אגיב אליהן.
    ממליצה לך גם על בורלסק, היא ממש מיוחדת

    השבמחק
    תשובות
    1. בורלסק יפיפייה, אבל סגולים מפחידים אותי... מקווה שתיהני מהפוילד!

      מחק

Latest Instagrams

© The A List. Design by FCD.